הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רעידת אדמה בעוצמה 8.2 הורגשה באלסקה: אזהרת צונאמי בהוואי ואזורים נוספים באוקיינוס השקט
הרעד התרחש בשעה 22:15 בעומק של 35 ק"מ, ולפי המרכז האמריקני לאזהרה מפני צונאמי, הדבר "עלול להרוס את אזורי החוף, אפילו במרחק גדול ממוקד הרעש"

רעידת אדמה חזקה בעוצמה 8.2 פגעה באלסקה, מה שהביא לאזהרות צונאמי ברחבי האוקיינוס השקט, ביניהם הוואי, יפן וניו זילנד. כך לפי הרשויות. בשלב זה אין דיווחים על אובדן חיים או נזק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צונאמי ביפן, 2018 (צילום: רויטרס)

 

מושל אלסקה, מייק דנליווי, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי מרכז פעולות החירום של המדינה הופעל, וכי הרשויות נערכות ויוצרות קשר עם קהילות באזורים בהן חלה האזהרה.

 

מהמכון הגיאולוגי האמריקני, ה-USGS, נמסר כי הרעידה התרחשה ביום רביעי בשעה 22:15 שעון מקומי, בעומק של 35 ק"מ.

באלסקה, המרכז הלאומי לאזהרת צונאמי (NTWC) פרסם אזהרות לחלקים הדרומיים, לחצי האי ואזורי החוף הפסיפיים, בהם האי הינצ'ינברוק ועד מעבר יונימק. כמו כן, כאמור, פורסמה אזהרת צונאמי בהוואי.

מרכז האזהרה מפני צונאמי באוקיינוס השקט, PTWC, מסר כי נבדקת האפשרות של צונאמי בהוואי וגם באי גואם, שטח בחסות ארה"ב באוקיינוס השקט. "בהתבסס על כל הנתונים הקיימים, ייתכן שנוצר צונאמי על ידי רעידת אדמה שעלולה להרוס את אזורי החוף, אפילו במרחק גדול ממוקד הרעש".

בתוך כך, הסוכנות המטאורולוגית ביפן בודקת את האפשרות שהצונאמי יפגע בחופי המדינה. כך גם נמסר מהרשויות בניו זילנד, שמבצעות הערכת מצב לסכנה באזורי החוף.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE