הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
AOC: "הבנתי שאני בדרך להיאנס ולהירצח ע"י תומכי טראמפ" - הבעיה היחידה? לא היתה בבניין הקפיטול ב-6 בינואר, יוטיוב הסירה את הסרטון
חלק מסרטון דקומנטרי חדש על אירוע הקפיטול הגיע לידי ג'יימס או'קיף שפירסם חלקים ממנו ובו נשמעים טענות שערורייתיות, יוטיוב בחרה להסיר את הסרטון במהירות, כל הפרטים בכתבה

יוטיוב הסירה סרטון של ערוץ החקירות Project Veritas שהציג קליפים שהודלפו מתוך סרט תיעודי שלא פורסם ב-CNN, שם חברת הקונגרס אלכסנדריה אוקסיו-קורטז דנה בחוויה שלה מההסתערות על הקפיטול ב-6 בינואר עם אושיית CNN, דיינה בש.

בקליפים, אוקסיו-קורטז הסכימה עם קביעתה של בש כי היא חושבת שהיא הולכת להיאנס ולהיהרג במהלך אירועי ה-6 בינואר.

היא גם טענה ש"שנאת נשים "ו"גזענות" היו "המניע של ההתקפה הזו על הקפיטול", וכי "עליונות לבנה ופטריארכיה מקושרות מאוד בהרבה מובנים" וכי "יש הרבה מיניות באלימות זו".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(AOC טענה כי חוששת לחייה אך לא היתה בבניין הקפיטול, צילום: CNN)

אך ביקורת נמתחה על סגנון החקירה של בש, וצויין כי אוקסיו-קורטז בכלל לא הייתה בבניין הקפיטול.

כמו ברבים מסרטי הווידאו של Project Veritas, סרטון זה הכולל קטעים מהסרט הדוקומנטרי שהודלף היה להיט מיידי וצבר עשרות אלפי צפיות בשעותיו הראשונות.

אך כמה שעות לאחר שידורו YouTube חסם אותו לאחר טענת זכויות יוצרים של "טרנר CNN".

ראש פרויקט וריטאס, ג'יימס או'קיף, הטיח ביוטיוב כי הורידו את הסרטון וציין כי החברה שלו התייעצה עם עורכי דין בנושא זכויות יוצרים לפני פרסום הסרטון, וכי הוא והשתמש רק בכמה דקות מהסרט התיעודי.

"זו רק עוד דוגמה לקנוניה בין ביג מדיה לביג טק", אמר או'קיף.

"הם לעולם לא היו עושים זאת אם CNN הייתה מפרסמת דברים בתוך Project Veritas, אז לא תהיה בעיה של זכויות יוצרים. אנו מפרסמים דברים שלדעתנו יש לציבור את הזכות לדעת על חבר בקונגרס ששוחח עם דנה בש. עשינו את זה משלנו, לא פרסמנו את כל העניין, פרסמנו רק דקות ממנו. עלינו מוטלת החובה לעשות זאת. זה שערורייתי".

או'קיף גם נשבע "לא לסגת", "לא להיבהל" ולהמשיך "להמשיך ולפרסם דברים מתוך CNN".

זוהי הדוגמה האחרונות מבין רבות של תאגידים גדולים שמשתמשים בחוק זכויות יוצרים כדי להוריד תוכן קריטי.

על פי חוק זכויות היוצרים הנוכחי של Digital Millennium , חברות הטכנולוגיה צריכות להוריד במהירות תוכן המפר לכאורה זכויות יוצרים כדי לשמור על הגנות "הנמל הבטוח" המונעות מהן להיות אחראיות להפרת זכויות יוצרים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE