הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גזענות גרמנית באולימפיאדה: מאמן הרכיבה צרח "תשיג את רוכבי הגמלים" בהתייחסו לרוכבים אפריקנים, ושילם על כך ביוקר
ברגע היותה אולימפיאדה היסטורית ובעלת שיאים רבים אמש התרחשה תקרית מזעזעת באולימפיאדת טוקיו כשמאמן הרכיבה הגרמני התבטא בצורה מזעזעת כנגד רוכבים אפריקנים

התאחדות הספורט האולימפי בגרמניה הודיעה כי מאמן האופניים פטריק מוסטר נשלח הביתה מהמשחקים לאחר שהביע הערות גזעניות במהלך מבחן הזמן של מירוץ הגברים ביום רביעי.
ההתאחדות הכריזה על הליך המשמעת ביום חמישי, למרות שמוסטר אמר שהוא מצטער. נשיא המדינה, אלפונס הורמן, הצהיר: "אנו עדיין משוכנעים שהתנצלותו הפומבית על הדברים הגזעניים שהצהיר אתמול היא כנה", אך הבהיר כי הפר את הערכים האולימפיים.

"משחק הוגן, כבוד וסובלנות אינם ניתנים למשא ומתן עבור נבחרת גרמניה", נכתב בהצהרה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הערותיו הפוגעניות של מסטר נלכדו בשידור חי כשהוא קורא לרוכב ניקיאס ארנדט להדביק את יריביו אמניטור גבריגזבהייר של אריתריאה ואת עזדין לגאב מאלג'יריה.

Team Africa Rising, ארגון השואף לקדם רכיבה על אופניים אפריקאים ברחבי היבשת, פנה לטוויטר כדי להביע את סלידתו - "זה בלתי מתקבל על הדעת והתנצלות לא מספיקה", לגאב האלג'יראי הגיב בנחת לדברים הגזעניים, צייץ: "ובכן, אין מרוץ גמלים באולימפיאדה# - בגלל זה הגעתי לרכיבה על אופניים. לפחות הייתי שם בטוקיו 2020#”.

ארנדט גם היה קטלני בתגובתו לשערורייה, וצייץ: "אני מזועזע מהתקרית במבחן הזמן האולימפי של היום והייתי רוצה להתרחק בבירור מהצהרותיו של המנהל הספורטיבי! האולימפיאדה ורכיבה על אופניים מייצגים סובלנות, כבוד והגינות". הוא הוסיף כי הוא תומך בערכים כאלה "100%".

לאחר המירוץ, מוסטר התנצל על ההשמצות ואמר לתקשורת הגרמנית: "בלהט הרגע, ועם הנטל הכולל שיש לנו כאן כרגע, בחירת המילים שלי הייתה שגויה".

זו לא שערוריית הגזענות הראשונה שהגיעה לאולימפיאדת טוקיו.

השבוע פוטר הפרשן היווני דימוסטניס כרמיריס לאחר שהוציא בשידור חי הערות בלתי הולמות על שחקן הטניס שולחן דרום קוריאני ג'ונג יאנג-סיק. הוא אמר: "עיניהם צרות, כך שאני לא יכול להבין כיצד הן יכולות לראות את הכדור נע קדימה ואחורה".

עוד לפני שהמשחקים התחילו, ערוץ טלוויזיה דרום קוריאני נאלץ להתנצל על גרפיקה לא הולמת ששימשה אותו במהלך שידור טקס הפתיחה, שבו היא השתמשה בתמונה של צ'רנוביל כדי לייצג את אוקראינה ותצלום של תסיסה אזרחית לייצג את האיטי.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE