הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סקרלט ג'והנסון תובעת את דיסני בעקבות הוצאת הסרט 'האלמנה השחורה' בשירות הסטרימינג
לטענת השחקנית, שמגלמת את הדמות הראשית בסרט שיצא מוקדם יותר החודש, מדובר בהפרת חוזה שכן הובטח לה שהסרט "יגיע לבתי הקולנוע בדיוק כמו שאר סרטי מארוול"; עורך דין המייצג את ג'והנסון: "מאמין שזה לא יהיה התיק האחרון שבו שחקן או שחקנית בהוליווד אומרים לדיסני שעליהם לעמוד בחוזה שעליו הם חתמו"

השחקנית סקרלט ג'והנסון תובעת את דיסני בגין הפרת חוזה, וזאת על רקע החלטת החברה לשווק את סרטה החדש "האלמנה השחורה" בשירות הסטרימינג 'דיסני+' במקביל לבתי הקולנוע. כך עולה ממסמכים שהוגשו מוקדם יותר היום (חמישי) לבית המשפט בלוס אנג'לס.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סקרלט ג'והנסון (צילום: Getty Images)

 

בתביעתה טוענת ג'והנסון כי בהסכם שלה עם אולפני מארוול (חברה שנרכשה ע"י דיסני ב-2009) הובטח לה שהסרט "האלמנה השחורה" יוקרן בבתי הקולנוע באופן בלעדי, וזאת מכיוון שחלק גדול מהשכר שלה היה אמור להיקבע לפי הסכום שהסרט יכניס.

"אין זה סוד שדיסני משחררת סרטים כגון 'האלמנה השחורה' ישירות לדיסני+ כדי למשוך כמה שיותר מנויים חדשים לשירות הסטרימינג, ובכך להעלות את ערך המנייה של החברה", טוען ג'ון ברלינסקי, עורך דין המייצג את השחקנית, "אם לא די בכך, הם משתמשים במשבר הקורונה כתירוץ לעשות זאת".

עוד המשיך ברלינסקי ואמר: "דיסני מתעלמת מהחוזים של השחקנים שאחראים להצלחת הסרטים, וזה רק מוכיח עד כמה אסטרטגיה זו אינה נכונה ופוגעת בזכויותיהם. אנו ממתינים להוכיח זאת בבית המשפט", הוא מסר והוסיף, "אני מאמין שזה לא יהיה התיק האחרון שבו שחקן או שחקנית בהוליווד אומרים לדיסני שעליהם לעמוד בחוזה שעליו הם חתמו".

 

התביעה הוגשה נגד דיסני (צילום: Shutterstock)

 

מהמסכים שהוגשו לביהמ"ש הבוקר עולה כי כבר ב-2019, כאשר האולפן הענק נערך לקראת השקת שירות הסטרימינג ונפוצו שמועות על כך שסרטי מארוול יוצגו בו, נציגים מטעמה של ג'והנסון דרשו לקבל התחייבות על כך שהשחקנית לא תיפגע כלכלית.

יתרה מכך, אל התביעה צורף מכתב שנשלח מטעם עורך דין של דיסני לג'והנסון, ובו הובהר ש'האלמנה השחורה' יגיע לבתי הקולנוע בדיוק כמו שאר סרטי מארוול: "אנחנו מבינים שאם יהיו שינויים כלשהם, נצטרך לדון עליהם איתך ולהגיע להבנות מכיוון שהחוזה שלך מבוסס על בונוסים", כתב עורך הדין של דיסני בזמנו.

עוד נטען בתביעה כי ג'והנסון פנתה לראשי דיסני ומארוול כאשר גילתה שהסרט יגיע לדיסני+ במקביל להגעתו לבתי הקולנוע.

 

שירות דיסני+ (צילום: Shutterstock)

 

יש לציין שדיסני המתינה תקופה ארוכה עד שהוחלט להוציא את הסרט לבתי הקולנוע (ולשירות הסטרימינג), וזאת על רקע משבר הקורונה והסגירה הגורפת של תעשיית הקולנוע אשתקד. בסופו של דבר הסרט הגיע לבתי הקולנוע מוקדם יותר החודש, ונמכר בדיסני+ עבור 30 דולר.

בעקבות התביעה, יתכן שדיסני תציע לשלם לג'והנסון סכום מסוים כפיצוי, בדיוק כפי שעשו ראשי אולפני האחים וורנר, כאשר בחרו לשלם לגל גדות ולבמאית פאטי ג'נקינס 10 מיליון דולר כ"א, לאחר שהסרט "וונדר וומן 1984" היה זמין לצפייה בשירות הסטרימינג HBOMax.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE