הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"זו טרגדיה אמריקאית": הנשיא ביידן קורא למיליוני עובדי הממשל להתחסן
כחלק מהמדיניות החדשה, 4 מיליוני עובדי הממשל הפדרלי יידרשו להתחסן, או לחילופין לעבוד עם מגבלות רבות כגון חבישת מסכות, שמירה על ריחוק חברתי ובדיקת קורונה שבועית. כמו כן, הוא קרא למדינות לשלם 100 דולר לכל מי שייגש להתחסן עתה

הנשיא ביידן הכריז מוקדם יותר היום (חמישי) על מדיניות חדשה שתחול על מיליוני עובדים בממשל הפדרלי, במסגרתה הם יחויבו להוכיח שקיבלו חיסון לקורונה, או לחילופין לעבור בדיקת קורונה שבועית, לחבוש מסכות ומגבלות דומות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ביידן, מוקדם יותר היום בבית הלבן (צילום: AP)

 

בנאומו מהבית הלבן, הנשיא ביידן הסביר שהמדיניות נועדה לעודד את ארבעת מיליוני העובדים בממשל הפדרלי לגשת ולהתחסן: "בימים אלו, יותר מדי אנשים מתים ואומרים לעצמם, 'אם רק הייתי ניגש להתחסן'", אמר הנשיא והמשיך, "זו טרגדיה אמריקאית, אנשים מתים ללא צורך".

 

 

כמחצית מהעובדים הפדרליים הם חיילים המשרתים בכוחות המזוינים של ארצות הברית, והנשיא הסביר שהוא ביקש ממשרד הביטחון לבחון האם להכניס את החיסון לקורונה לרשימת חיסוני החובה של הצבא. לא ברור כמה חיילים מחוסנים, אך לאחרונה שר הביטחון אוסטין הצהיר ש-70% קיבלו לפחות זריקת חיסון אחת.

כחלק מהמדיניות, עובדים בממשל הפדרלי יידרשו לחתום על הצהרה שהם אכן קיבלו את אחד משלושת החיסונים המאושרים לשימוש בארה"ב. לחילופין, הם יידרשו לעטות מסכה בחללים סגורים, לשמור על ריחוק חברתי ואף לעבור בדיקת קורונה שבועית.

 

 

מעבר לארבעה מיליון העובדים, המדיניות עשויה לחול גם על כ-7 מיליון אמריקאים נוספים שמועסקים כעובדי קבלן בממשל הפדרלי.

 

 

במהלך נאומו של הנשיא, ביידן ביקר בחריפות את אלו שמסרבים להתחסן: "מה שקורה [עם אנשים שלא מתחסנים] זה שהם נדבקים, מפתחים תסמינים וזקוקים לאשפוז, ואז הם תופסים מיטה בבית החולים שאחרים זקוקים לה. אם אתם לא מחוסנים, אתה מהווים בעיה לעצמכם, למשפחות שלכם ולכל הסובבים אתכם".

בהמשך, הנשיא הדגיש כי המאבק בנגיף עדיין רחוק מסיומו, והוא הפציר במאות מיליוני האמריקאים להמשיך להיות חזקים: "אני יודע שזה קשה לשמוע ואני יודע שזה מתסכל. אני יודע שזה מתיש לחשוב שאנחנו עדיין נאבקים בנגיף הזה. אני יודע שכולנו קיווינו שאנחנו נמצאים בדרך הישירה לצאת מהמשבר, ללא אתגרים או בעיות חדשים. אבל המציאות שונה מאוד".

פעם אחר פעם, הנשיא ביידן דיבר על כך שכמעט כל החולים והמתים בתקופה האחרונה הם כאלה שלא התחסנו: "זו ברכה לארצות הברית שיש לנו מספיק חיסונים לכל אחד מהתושבים שלנו, וזה חבל מאוד לבזבז את הברכה הזו".

 

הנשיא ביידן בכניסתו למסיבת העיתונאים, מוקדם יותר היום בוושינגטון (צילום: AP)

 

מתוך ההבנה שמדובר במחלוקת פוליטית, הנשיא שיבח את המחוקקים הרפובליקניים שמעודדים את תושבי המדינות שהם מייצגים לגשת ולהתחסן. ביידן אף שיבח את קודמו בתפקיד, ככל הנראה מתוך ניסיון להוריד את ההססנות שתושבים רבים מגלים:

"בואו לא נשכח שהחיסון פותח ואושר תחת ממשל רפובליקני", הוא אמר והמשיך, "זה לא עניין של מדינות כחולות או מדינות אדומות, אלא עניין של חיים ומוות".

לקראת סיום, הנשיא ביקש ממושלי המדינות לפעול כדי לעודד התחסנות, וקרא להם להשתמש בכסף שהועבר למדינות בחקיקת החירום האחרונה כדי לממן תשלום חד פעמי, בגובה 100 דולר, לכל מי שיתחסן (הטבה שמוצעת החל ממחר בניו יורק).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE