הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מסעדות וברים רק למחוסנים? בניו יורק שוקלים הטלת מגבלה חסרת תקדים
בראיון שהעניק הבוקר ראש העיר דיבר על כך שתחלואת הקורונה הוכפלה בשבועיים האחרונים, והוא רמז על האפשרות לחייב מסעדות וברים לבצע "בדיקת התחסנות" בכניסה לבית עסק. "מחוסנים יוכלו להמשיך ולהנות מהדברים שהם אוהבים לעשות, ואלו שלא יגלו שיש הרבה דברים שהם לא יכולים לעשות", הוא אמר

רשויות הבריאות בניו יורק שוקלות לחייב מסעדות וברים ברחבי העיר לאפשר אך ורק לתושבים מחוסנים להיכנס לבתי העסק, כך רמז ראש העיר ביל דה-בלאזיו מוקדם יותר היום (שישי).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

"בהתחשב במצב כיום ובכל מה שאנחנו יודעים על הנגיף, לא ניתן לשלול אף אפשרות", הצהיר ראש העיר כאשר התבקש להתייחס לווריאנט 'דלתא' שהוביל לזינוק חד בתחלואת הקורונה בשבועות האחרונים.

כזכור, מוקדם יותר השבוע עיריית ניו יורק הודיעה שכלל העובדים העירוניים, לרבות שוטרים, כבאים ומורים, מחויבים לקבל חיסון לקורונה, או לחילופין לעבור בדיקת קורונה שבועית, על מנת להמשיך במקום עבודתם.

ראש העיר דה-בלאזיו דיבר על כך והסביר: "אני כל הזמן מזהיר שאנחנו אט אט מטפסים בסולם של הטלת מגבלות. אנשים שיבחרו להתחסן יוכלו להמשיך ולהנות מהדברים שהם אוהבים לעשות", הוא אמר והמשיך, "ואלו שלא מחוסנים יגלו שיש הרבה דברים שהם רוצים לעשות אך לא יכולים בגלל הסרבנות שלהם".

 

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאזיו (צילום: Shutterstock)

 

כאשר נשאל האם למחלקת הבריאות העירונית יש את הסמכות לכך, ראש העיר השיב בחיוב: "למחלקת הבריאות יש הרבה כוח, בייחוד כאשר אנחנו נמצאים במצב חירום מהסוג הזה. אנחנו עובדים ביחד עם ראשי המחלקה ובוחנים את כל האופציות".

כאמור, מוקדם יותר השבוע דה-בלאזיו הציג את מדיניות החיסונים החדשה עבור עובדי העירייה: "זה יהיה חלק בלתי נפרד מתהליך ההתאוששות שלנו", הוא הסביר והמשיך, "מדובר בצעד הכרחי כדי להחזיר את ניו יורק למצבה הקודם".

לדבריו של ראש העיר, מדיניות החיסונים החדשה תיכנס לתוקף ב-13 בספטמבר ותחול על כלל העובדים העירוניים, לרבות מכבי האש, המשטרה ומשרד החינוך. בנוסף, המדיניות תחול על עובדי בתי האבות (ומוסדות דומים) כבר ב-16 באוגוסט.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כאשר המדיניות תיכנס לתוקף, כלל העובדים יידרשו להציג תעודת התחסנות רשמית של המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC). לחילופין, יתאפשר להם להמשיך במקום עבודתם אם הם יסכימו לעבור בדיקת קורונה שבועית.

עוד הסביר דה-בלאזיו כי עובדים מחוסנים לא ייאלצו לעטות מסכות בחללים סגורים, אך מי שאינו מחוסן כן יצטרך לכסות את פניו: "לצערי, אנחנו נאלץ לפעול ביד קשה מול עובדי העירייה שאינם חובשים מסכות בחללים סגורים", הוא אמר והוסיף, "יהיו לכך השלכות"

למעשה, מדיניות החיסונים שהוכרזה היום מצטרף למדיניות שהוצגה בשבוע שעבר ע"י דה-בלאזיו, לפיה כלל עובדי בתי החולים הציבוריים צריכים להתחסן עד חודש הבא.

כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, ב-"NYC Health + Hospitals" - החברה שמפעילה את בתי החולים הציבוריים בעיר - קיבלו את ההחלטה בברכה וסיפרו כי עד כה רק 58% מהעובדים הספיקו להתחסן. לדברי ראשי החברה, המדיניות החדשה תסייע למנוע את הדבקתם של החולים בווריאנט הדלתא של הנגיף.

ראש העיר דה-בלאזיו מסר בזמנו כי בשבוע החולף נרשמה עלייה של כ-66% במספר נשאי הנגיף בעיר, והתחלואה עולה מדי יום: "הגיע הזמן לנסות גישה חדשה", הצהיר ראש העיר והמשיך, "אנחנו עוקבים אחר הווריאנט דלתא וההשפעות שלו, והגיעה העת לשינוי. אם נראה שהווריאנט ממשיך להוות סכנה, ננקוט בצעדים נוספים"

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE