הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מתקפת הסייבר הרוסית על ארה״ב מתרחבת - מאות חשבונות של תובעים פדרליים משפיעים נפרצו על-ידי האקרים רוסים
המתיחות בין הבית הלבן לקרמלין נמשכת: ההודעה מגיעה לאחר שממשל ביידן הכריז על סנקציות נגד רוסיה בעקבות נסיונה להשפיע על בחירות 2020 בארה״ב

ההאקרים הרוסים שעמדו מאחורי קמפיין הסייבר ריגול הסייבר ״סולאר ווינדס״ פרצו בשנה שעברה גם לחשבונות הדוא"ל של כמה ממשרדי התביעה הפדרליים הבולטים ברחבי ארה״ב, כך מסר משרד המשפטים.

מהמחלקה נמסר כי 80% מחשבונות הדוא"ל של מיקרוסופט המשמשים את העובדים בארבעת משרדי עורכי הדין האמריקאים בניו יורק נפגעו. בסך הכל, ממשרד המשפטים נמסר כי ל-27 משרדי עורכי דין בארה"ב יש לפחות חשבון אימייל של עובד אחד שנפגע במהלך פעולת הפריצה הרוסית. משרד המשפטים אמר בהצהרה ביום שישי כי הוא סבור שהחשבונות נפגעו מה-7 במאי עד ה-27 בדצמבר 2020. זו מסגרת זמן חשובה מכיוון שההתקפה המכונה ״סולאר ווינדס״ שחדרה לעשרות חברות במגזר הפרטי ולתשע סוכנויות ממשלתיות לפחות בארה"ב, התגלתה לראשונה והתפרסמה באמצע דצמבר.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הקרמלין הכחיש כל קשר. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין

 

ממשל ביידן הודיע ​​באפריל על סנקציות נגד הקרמלין, כולל גירוש דיפלומטים רוסים מארה״ב, בתגובה לפריצת ״סולאר ווינדס״ וההשפעה הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב 2020. רוסיה הכחישה כל אחריות למעשים.

ג'ניפר רוג'רס, מרצה בבית הספר למשפטים בקולומביה, אמרה כי הודעות דוא"ל משרדיות מכילות לעתים קרובות כל מידע רגיש, כולל דיונים באסטרטגיית תיקים ושמות של מדליפים חסויים. "אני לא זוכרת שמישהו אי פעם הביא לי מסמך במקום לשלוח אותו בדוא"ל בגלל חשש ביטחוני," אמרה וציינה שחומרים מסווגים הוחרגו מהכלל. משרד המינהל של בתי המשפט בארה"ב אישר בינואר כי גם מערכותיו נפרצו, פעולה שאפשרה להאקרים  נקודת כניסה נוספת לגניבת מידע סודי כמו סודות מסחריים, מטרות ריגול, דיווחי מודיעין וצווי מעצר.

רשימת משרדי העו״ד המושפעים כוללת כמה משרדים גדולים כמו אלה בלוס אנג'לס, מיאמי, וושינגטון ומזרח וירג'יניה. משרדי המחוזות הדרומיים והמזרחיים של ניו יורק, בהם נפגעו מספר רב של עובדים, מטפלים בכמה מהתביעות הבולטות במדינה. "ניו יורק היא המרכז הפיננסי של העולם והמחוזות האלה ידועים במיוחד בזכות חקירה ותביעה של פשעי צווארון לבן, כולל חקירת אנשים הקרובים לנשיא לשעבר", אמר ברוס גרין, פרופסור בבית הספר למשפטים בפורדהאם, תובע לשעבר במחוז הדרום.

מהמחלקה נמסר כי כל הקורבנות קיבלו הודעה על הפריצה וכי היא פועלת להערכת "הסיכונים התפעוליים, הבטיחותיים והאישיים" שנגרמו עקב הפריצה. משרד המשפטים אמר בינואר כי אין לו אינדיקציה לכך שמערכות מסווגות כלשהן נפגעו. משרד המשפטים לא מסר פרטים נוספים לגבי סוג המידע שנגנב ולגבי ההשפעה של פריצה כזו על תיקים שנמצאים בטיפול. חברי הקונגרס הביעו תסכול מממשל ביידן על כך שלא שיתף מידע נוסף על ההשפעה של מתקפת ״סולאר ווינדס״ הרוסית.

סוכנויות הידיעות דיווחו בעבר כי האקרים של ״סולאר ווינדס״ קיבלו גישה לחשבונות דוא"ל השייכים למזכיר ביטחון הפנים דאז צ'אד וולף ולחברי צוות אבטחת הסייבר של המחלקה, שעבודתם כללה בין היתר זיהוי איומים במדינות זרות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE