הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
השפלה לסין: מאות תושבי הונג-קונג ביזו את ההמנון הסיני במהלך טקס הענקת מדליה אולימפית, אחד הצופים ששרק בוז נעצר
בדיקטטורה הסינית לוקחים את ההמנון ברצינות, עד כמה ברצינות? אחד מהצופים בטקס חלוקת המדליות שהניף את דגל בריטניה ושרק בוז בהמנון צפוי למספר שנות מאסר בכלא, אך הוא בהחלט לא היה לבד

משטרת הונג קונג עצרה גבר בן 40 בחשד שהעליב את ההמנון הסיני לאחר שנתפס במצלמת הקניון כשהוא שורק בוז בזמן שההמנון התנגן במהלך טקס הענקת המדליות באולימפיאדה.

האיש, ששמו לא פורסם, הניף גם דגל בריטי קולוניאלי של הונג קונג כשהתאסף עם אחרים ברחבת הקניון לצפות בכוכב מקומי, הסייף צ'אונג קא-לונג, מקבל את מדליית הזהב שלו.

דגל הונג קונג הונף במהלך הטקס, אך המנון סין הושמע. בסרטונים שנראו באינטרנט, קהל של כ-100 איש שצפה בשידור החי בטלוויזיה במסך רחב צעק "אנחנו הונג קונג!" ומחא כפיים כדי 'להטביע' את ההמנון הסיני.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: ניו יורק פוסט)

זלזול בהמנון הלאומי של סין הפך לעברה פלילית על פי חוק שנחקק בהונג קונג ביוני 2020.

"המטרה היא לעורר עוינות של מי שנמצא במקום ולמפות את הספורט", אמרה איילין צ'ונג בוול סטריט ג'ורנל, שלדבריה, המעצר היה הראשון מסוגו.

צ'ונג סיפרה כי בידי העצור היו 10 דגלים הונג קונגיים קולוניאליים בגדלים שונים.

כל מי שהורשע בהעלבה פומבית בכוונה של ההמנון הלאומי הסיני עלול לקבל קנס של יותר מ-6,000 דולר ולבלות במאסר שלוש שנים.

המשטרה תמשיך בחקירה כדי לבדוק אם מישהו במקום הפר את חוק הביטחון הלאומי שבייג'ינג הטילה בשנה שעברה על רקע הפגנות מאסיביות נגד הממשלה. האדם הראשון שהורשע על פי חוק זה, טונג יינג-קיט, בן 24, נמצא אשם ביום שלישי בהתנתקות וטרור. הוא צפוי לעונש מרבי של מאסר עולם.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE