הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כלכלה: אמזון לא עמדה בתחזיות הרבעון השני, המניה התרסקה
הכנסות נמוכות מצפי האנליסטים הובילו לצניחה של 7.5% במסחר המאוחר. החדשות הטובות: אמזון הפתיעה בשורת הרווח הנקי

ברבעון הראשון בתולדות אמזון שמדווח לא על ידי המייסד ג'ף בזוס, החברה מציגה תוצאות מעורבות. אמזון פספסה את תחזיות האנליסטים כאשר דיווחה על הכנסות של 113.1 מיליארד דולר ברבעון השני, אך עקפה את תחזית הרווח עם רווח נקי של 15.12 דולר למניה.

חמור יותר מהזווית של וול סטריט - היא מנמיכה את תחזית ההכנסות לרבעון השלישי מ-118.5 מיליארד דולר ל-106 עד 112 מיליארד דולר. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סמנכ״ל הכספים של אמזון קשר את התוצאות המפתיעות להשפעה של מגפת הקורונה

 

המניה צונחת כעת במסחר המאוחר ביותר מ-7%, ככל הנראה בגלל האכזבה מהתוצאות בשורה העליונה. הרבעון ביוני משקף את הרבעון המלא האחרון של כהונתו של ג'ף בזוס כמנכ"ל. לאחר 27 שנים, ב-5 ביולי העביר בזוס את מושכות הניהול ליורשו אנדי ג׳סי. בינתיים, בשנה האחרונה מניית עלתה החברה ב-19% בלבד לעומת 36% במדד S&P.

מייסד אמזון ג׳ף בזוס (שמאל), וממשיכו בתפקיד המנכ״ל, אנדי ג׳סי

 

בשיחה עם כתבים, סמנכ"ל הכספים של אמזון, בריאן אולבסבסקי, קשר בין התוצאות המאכזבות של אמזון לבין הסגרים וההגבלות שנכפו כתוצאה ממגפת נגיף הקורונה. ״באמצע מאי בשנה שעברה, אמזון דיווחה על קצב צמיחה של בין 35% ל-45%," אמר אולבסבסקי. "אנחנו מתחילים לעקוף את זה ולכן חלק מקצב הצמיחה יורד." עוד הוסיף כי אמזון צופה כי הצמיחה האיטית תימשך גם לתוך הרבעונים הקרובים.

ברבעון השלישי אמרה אמזון כי היא מצפה למכירות בהיקף של בין 106 ל-112 מיליארד דולר, כלומר צמיחה של 10% עד 16% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. זה הרבה מתחת להערכות הקונצנזוס של 119.2 מיליארד דולר. אמזון מסרה כי הרווח התפעולי שלה ברבעון השלישי ינוע בטווח של 2.5 מיליארד עד 6 מיליארד דולר, פער רחב במיוחד. זו עדיין ירידה מהעלויות של 6.2 מיליארד דולר שנגרמו כתוצאה מאמצעי בטיחות בזמן מגפת הקורונה ברבעון השלישי של 2020. 

״מיליארדרים לא צריכים להתקיים.״ מסעו המתוקשר של בזוס לחלל עורר גל התנגדות באינטרנט

 

בינתיים, מסעו המתוקשר של בזוס לחלל, לאחר עזיבתו את תפקיד מנכ״ל החברה, הכה גלים ברחבי העולם. מעל 45,000 איש חתמו על עצומה הקוראת למנוע מג'ף בזוס לא לחזור לכדור הארץ, לאחר שישוגר על גבי החללית "ניו שפרד" לחלל יחד עם אחיו, מארק, ונוסע נוסף. "מיליארדרים לא צריכים להתקיים... על פני האדמה או בחלל, אבל הם צריכים להחליט להישאר שם", נכתב בעצומה נוספת שפורסמה באתר change.org, שקיבלה מעל 26,000 אלפי חתימות נכון לכתיבת שורות אלה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE