הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפתעה בענף התעמלות המכשירים באולימפיאדת טוקיו 2020: ארטיום דולגופיאט זכה במדליית זהב
מתח עד הרגע האחרון: המתעמל הישראלי השיג ניקוד זהה ליריבו הספרדי, אך דורג מעליו בזכות רמת הקושי של התרגיל שביצע. זו המדליה ה-12 של ישראל באולימפיאדה

אלוף אולימפי ישראלי חדש: המתעמל ארטיום דולופיאט זכה במדליית זהב בתרגיל הקרקע בהתעמלות באולימפיאדה בטוקיו, והביא לישראל את המדליה ה-12 במשחקים האולימפיים של 2020, ואת מדליית הזהב השנייה בסך הכל בתולדותיה. הזכייה הדרמטית הגיעה אחרי מופע מותח ובלתי צפוי, שכלל כשלונות לא צפויים של חלק מהכוכבים המובילים בתחרות, כמו ניקיטה נגורני הרוסי, שהופיע ראשון, כשל במספר צעדים, וירד מהפרק כמתחרה רציני על אחת המדליות.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מדליה היסטורית לענף ההתעמלות בישראל. ארטיום דולגופיאט בטוקיו

 

דולגופיאט עלה רביעי והתחיל עם אלמנטים קשים ונחיתות טובות. לאחר מכן מעד קלות בנחיתה ויצא מהמשטח, אך סיים את התרגיל בהצלחה וקיבל ציון של 14.933 - בדיוק כמו יריבו הספרדי ריי זפאטה. יחד עם זאת, דולגופיאט דורג מעל זפאטה בגלל דרגת הקושי הגבוהה של התרגיל שביצע. בסופו של דבר, זפאטה זכה במדליית הכסף. שיאו רואוטנג הסיני, אחת ההבטחות הבולטות של האולימפיאדה בטוקיו, עלה למקום השלישי בלבד בשל רמת הקושי, וזכה במדליית הארד.

דולגופיאט הוא הישראלי השלישי שמעפיל לגמר אולימפי בהתעמלות מכשירים אחרי פאבל גופמן, שעשה זאת באתונה בקרב-רב בשנת 2004, ואלכס שטילוב שהעפיל לשני גמרים בקרקע בבייג'ינג 2008 ובלונדון 2012. 

מדליית הזהב השנייה בתולדות ישראל. דולגופיאט על הפודיום

 

ביום שבת בטוקיו: הנבחרת הישראלית המעורבת בג'ודו זכתה במדליית הארד, לאחר שניצחה את רוסיה בתחרות הקבוצתית. שגיא מוקי, רז הרשקו, פיטר פלצ’יק ותמנע נלסון לוי חתומים על המהפך מול הנבחרת הרוסית, שהובילה בפתיחה אחרי הפסד של גילי שריר. עבור אורי ששון, מדובר במדליה אולימפית שנייה, אחרי שזכה גם בריו 2016 בארד, ביחידים.

היום, מיד לאחר זכייתו של דולגופיאט במדליית הזהב, שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד בירך אותו בטוויטר: 

 

המענק לו יזכה דולגופיאט עבור הזכייה בזהב: חצי מיליון שקלים. מאמנו יקבל 250 אלף, הצוות 50 אלף, האיגוד 25 אלף וגם האגודה 25. דולגופיאט הוא גם סגן אלוף עולם בהתעמלות מכשירים והיה תקוותה למדליה אולימפית בטוקיו 2020.

האוהדים הישראלים בטוקיו

 

דולגופיאט בן ה-24 היה הראשון שזכה במדליית כסף באליפות העולם והישראלי השני שעומד על הפודיום אחרי אלכס שטילוב שהיה אחראי לשתי המדליות הקודמות של ישראל אליפויות העולם (גם כן בתרגיל הקרקע) כשזכה בארד בלונדון ב-2009 ובטוקיו ב-2011.

דולגופיאט עלה לישראל מאוקראינה בגיל 12. אביו, אלוג דולגופיאט, אמר לכלי התקשורת הישראלים לאחר הזכייה: ״אין מילים לתאר את השמחה״. הפריצה הגדולה של דולגופיאט הגיעה מוקדם יותר השנה, באליפות אירופה ברומניה, כשהעפיל לגמר בתרגיל הקרקע וסיים במקום הרביעי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE