הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשוב שתכירו: המאכלים שישמרו עליכם מפני סכרת
סכרת היא כבר הרבה יותר ממגפה, עם למעלה מ-150 מיליון חולים ברחבי העולם, מדובר על סכנה ממשית שמחכה לכולנו מעבר לפינה. החדשות הטובות הן שבאמצעות מספר מאכלים ספציפיים, ניתן להפחית משמעותית את הסיכון לחלות

סכרת מאופיינת ברמה גבוהה במיוחד של גלוקוז בדם, אשר מגבירה את הסיכון לחלות במחלות נוספות כמו לחץ דם גבוה, מחלות לב, פגיעה בכליות, בראייה, ובמערכת העצבים. הסיבה לכך טמונה בעובדה כי הסכרת למעשה מסמיכה את הדם ויוצרת מרקם קשה להובלה. אותו מרקם יוצר בסופו של דבר עומס על הלב וכל הדם, מה שמוביל לפגיעה כלל מערכתית. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תזונה בריאה ומאוזנת, דלה בפחמימות וסוכרים יכולה לתרום משמעותית למניעת המחלה, וכמובן לשיפור כללי של הבריאות. יותר מכך, קיימים מספר מאכלים אשר מכילים רכיבים אשר אפקטיבים במיוחד לטיפול במחלה וכאמור, במניעתה. הנה חמישה שחשוב שתכירו. 

1. תה ירוק

בתה הירוק יש כמות גבוהה במיוחד של נוגדי חמצון, מה שמונע דלקתיות בגוף ותהליכי חמצון אשר מתרחשים במחלת הסכרת. בנוסף, שתייה של תה ירוק מדי יום תורמת לירידה במשקל, וכך גם לירידה ברמת הסוכר בדם. אגב, שילוב של תה ירוק עם פעילות ספורטיבית מוביל לשיפור ניכר ברגישות לאינסולין. 

2. קינמון

מפחית את רמות הסוכר בדם בעשרות אחוזים, ומונע את התפתחות המחלה. ניתן להשתמש בקינמון במגוון רחב של מקומות, בקפה, ביוגורט, בדייסה, ותבשילי בשר שונים. 

3. חמאת אגוזי לוז

תורם להעלאת הרגישות לאינסולין ולכן מפחית משמעותית את רמת הסוכר בדם. כל מה שצריך הוא כמה כפות ביום. ניתן לשלב את החמאה בתוך עוגיות תמרים, ולשלב קקאו, אשר עשיר במיוחד בנוגדי חמצון. 

4. ירקות ממשפחת המצליבים

מדובר על ברוקולי, כרוב, כרובית ועוד. ירקות אלה מפחיתים את הסיכוי לחלות בסכרת, ואף מונעות את החמרת המחלה עצמה. בנוסף, הירקות מכילים כמות גבוהה של סיבים תזונתיים, מה שתורם לתחושת שובע, ואיזון רמות הסוכר. 

5. ענבים ואוכמניות 

עשירים בנוגדי חמצון אשר מונעים תהליכים דלקתיים בגוף, ואף מסייעים בהפחתת מדדי דלקת בדם, מה שמאפיין חולי סכרת או טרום חולי סכרת. אגב, אם זו לא העונה של הפירות האלו, אותם ערכים תזונתיים בדיוק נמצאים גם בבוטנים. 



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE