הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הכרזת מלחמה על סין": הכירו את יוזמת ה-G7 האמריקאית-אירופאית החדשה שתנסה להוריד את סין לברכיים
ה-B3W של המערב אמורה לשנות את חוקי המשחק, כל הפרטים הניתנים לפרסום נכון לעתה על הניסיון של המערב להחזיר לעצמו את ההגמוניה הגלובלית

הכרזת מלחמה כלכלית סין.

בעקבות הרחבת הפרויקטים בתשתיות עולמיות שמובילה סין בשווקים מתפתחים במהלך העשור האחרון הידועה כ"תכנית הדרך והחגורה" חשפו מדינות ה-G7 יוזמה היסטורית משלהם במטרה לתמוך בפיתוח תשתיות גלובליות, שכונתה Build Back Better World (B3W) שיתמקד בארבעה תחומים עיקריים: אקלים, בריאות, טכנולוגיה דיגיטלית, ומגדר.

מטרת העל היא להזרים מאות מיליארדי דולרים מערביים לפיתוח תשתיות במדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית ולגבור על "הכסף החם" של סין בארצות המתפתחות ולהשיב את ההגמוניה הכלכלית דיפלומטית של המערב.

נכון לעתה קיים מידע מועט על האופן שבו יוזמת B3W יופעל בפועל.

עם זאת, ברור שזהו ניסיון לעמוד בצמד יעדים:

1. "שותפות תשתית מונעת ערכים, ברמה גבוהה ושקופה" בין מדינות המערב.

2. "לצמצם את פער התשתיות בעולם המתפתח".

המטרה הסופית בפועל - לאתגר את סין ואת יוזמת הדגל של ה-BRI שמבקשת לקשר את בייג'יניג להולנד ולאפריקה ברשת עצומה של דרכי מסחר ותקשורת חדישים.

תכנית הדרך והחגורה הסינית הושקה בשנת 2013 ונועדה להחיות את נתיבי הסחר העתיקים של דרך המשי בין אירואסיה לסין ולהעניק לה שליטה גלובלית במסחר העולמי.

אך ה-BRI הפך לתוכנית מרחיקת לכת לפיתוח תשתיות בינלאומיות, המקשרת בין מדינות ויבשות דרך מסדרונות יבשה וים ואשכולות תעשייתיים שזכתה לביקורת על תנאיה של הרודניים של סין כלפי המדינות העניות בשל חוסר השקיפות של סין מבחינת הלוואות, השפעות סביבתיות וחברתיות ושחיתות שנקשרה ב-BRI.

בשל הביקורת סין שמה דגש רב יותר על היבטי קיימות, דיגיטציה ובריאות.

אך בפועל, התרחקות סין מפרויקטים של תשתיות הותירה פער ש-B3W שואף למלא.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


היבט מרכזי בתכנית היא גיוס הון מהמגזר הפרטי באמצעות הרחבת כלים פיננסים קיימים.

הדבר משקף מודעות וביקורת לשיטת הממשל האמריקאי של "גישות סטטוס קוו ומימון" שאינה מספיקה כדי לסגור את פער התשתיות העצום שממשיך לעכב את ההתפתחות בכלכלות מתעוררות ברחבי העולם.

על פי מרכז התשתיות העולמי, של ה-G20, העולם עומד השנה בפיגור 400 מיליארד דולר בהשקעות תשתיות.

נתון שיכול לצמוח ל-15 טריליון דולר עד 2040 אם שיעורי ההוצאה השוטפים יימשכו כפי שהם.

כלכלות מתעוררות רבות זקוקות באופן דחוף לכספים כדי להניע את התאוששותן מ- Covid-19, וממתינות בציפייה לפרטים נוספים על אופן הפעולה של היוזמה המערבית.

עם זאת, למרות שהעקרונות המעוגנים בהודעות האחרונות בהחלט מעודדים, פרטים נוספים יצטרכו לצוץ מיד על מנת להוכיח כי ה-B3W הוא יותר מאשר ראשי תיבות בלתי נשכחים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE