הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה: מאמצי כיבוי האש מתקדמים באיטיות, בזמן ששריפות ענק ממשיכות להתקלח במדינות אחרות
83 שריפות עדיין בוערות ברחבי המדינה. מומחים: תנאי הבצורת הקשים והחום הכבד יגרמו לשריפות נוספות

צוותי כיבוי ברחבי ארה״ב רשמו הצלחה יחסית בזמן ששריפות ענק ממשיכות להתלקח ברחבי מערב ארצות הברית. כמעט 22,000 לוחמי אש ואנשי צוות נלחמו ב-83 שריפות גדולות ופעילות בשטח של 7,044 קילומטרים רבועים ב-13 מדינות ביום שישי, כך מסר מרכז הכבאות הלאומי.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קליפורניה: השריפה ״דיקסי״ ממשיכה לבעור, למרות התקדמות במאמצי הכיבוי

 

הבצורת ההיסטורית וגלי החום האחרונים גרמו לקושי להתמודד עם שריפות, אך לאחר חודשים שבהם הגיבו לשריפות חדשות במדינות שונות, לוחמי האש החלו להשתלט על המצב. עם זאת, בעיות אחרות ממשיכות לפקוד את האזור: הפסקות חשמל חוזרות ונשנות גרמו למושל קליפורניה, גאווין ניוזום, לחתום על צו חירום ביום שישי כדי להציע תמריצים במזומן לצרכני אנרגיה גדולים כמו מפעלים או בתי קזינו כדי לחסוך בחשמל.

כבאי במהלך מאמצי הכיבוי בקליפורניה

 

שריפת השדה הגדולה ביותר בקליפורניה, "דיקסי", כיסתה 244,000 דונם בחלק הצפוני של המדינה, שם הרסה 42 בתים ומבנים אחרים. השריפה יצרה "ענן אש" עצום ביום חמישי ששלח עשן ואפר לאוויר. "ענני האש" פולטים חומרים לגובה של כמעט 6 קילומטרים באטמוספירה, והם נראים ממרחק של 100 עד 120 קילומטרים. רוחות חזקות במפלס העליון נושאות את העשן הזה מזרחה ברחבי ארה"ב ואל חלקים מקנדה, ויוצרות איכות אוויר איומה באזורים אלה. 

מסוק של כוחות הכיבוי וההצלה שואב מים בקליפורניה

 

אפילו מינסוטה, הממוקמת מאות קילומטרים מהשריפות, המשיכה להזהיר את התושבים מפני אירועים של "איכות אוויר חסרת תקדים" עד 3 באוגוסט לפחות, דיווח פורבס. "אין שום דבר קרוב לקו הגבול שלנו כרגע. מדובר בדלקים פנימיים באדמה שבוערים", אמר מייק ווינק, מפקד תקרית, בתדרוך מקוון. הצוותים צופים כי השריפה תהיה תחת 100% שליטה בשבועיים הקרובים. גורמים רשמיים קיוו להקלה מסוימת בזכות סופות הרעמים בסוף השבוע, אך החזאים אמרו כי חלק מהסופות יהיו יבשות וייצרו מעט גשמים, אך יביאו מכות ברק נוספות, העלולות לגרום ללהבות חדשות. יותר מ-85 שריפות גדולות בערו ברחבי המדינה והרסו למעלה מ-1.4 מיליון דונם, בעיקר במערב המדינה.

 

בינתיים, השריפה ״בוטלג״, שהיא כיום השריפה הגדולה ביותר במדינה, היא תחת שליטה של כ-50% אחוז, לאחר ששרפה מעל 413,000 דונם. למרות התקדמות זו, גורמים רשמיים מזהירים כי האש עלולה להמשיך לבעור עד עונת הסתיו. ״בוטלג״ מאיימת כעת להתפשט לצפון קליפורניה, מה שיחמיר את הבעיה הקיימת במדינה, ככל שהמשאבים מתחילים להתרוקן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE