הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האם החזרי המס המדוברים של דונאלד טראמפ עומדים להיחשף?
טראמפ נמנע מהחשיפה המתבקשת של נתוניו הפיננסיים במשך כל כהונתו. הנחיה חדשה של משרד המשפטים תחייב את ממשל ביידן למסור את המידע

וושינגטון: משרד המשפטים הודיע למשרד האוצר כי עליו "להעביר" את החזרי המס של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לוועדת הרלוונטית בבית הנבחרים, שביקשה אותם לראשונה לפני יותר משנתיים. "בית הנבחרים סיפק סיבות ראויות לבקשת החזרי המס של הנשיא לשעבר" על פי פרשנות המחלקה לחוק הפדרלי, על פי חוות הדעת של משרד משפטים. "האוצר חייב למסור את המידע לוועדה".

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האם החזרי המס המדוברים של דונאלד טראמפ עומדים להיחשף? נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן (ימין), והנשיא לשעבר, דונלד טראמפ

 

חוות הדעת פורסמה באותו יום בו נבחרי הקונגרס ומשרד האוצר צפויים להגיש תביעה לבית המשפט בבקשה לקבל את החזרי המס. על פי הגשות קודמות בתיק, מחוקקים וממשל ביידן דנים כבר מספר חודשים באפשרויות להתקדם בדיונים. מחוות הדעת של משרד המשפטים עולה כי בית הנבחרים הגיש בקשה נוספת למשרד האוצר, ביוני השנה, בנוגע לדוחות הכספיים של הנשיא לשעבר. בקשה זו מראה כי הוועדה שינתה את היקף החקירה שלה מאז ביקשה במקור את המסמכים.

מבית הנבחרים נמסר כי החזרי מס יכולים "לחשוף הסתבכויות עסקיות נסתרות הנוגעות לדיני מס ונושאים אחרים, לרבות ניגודי אינטרסים, המשפיעים על מעשיו ואחריותו של הנשיא לשעבר". "חקירה עצמאית עשויה גם להראות השפעות כספיות זרות על הנשיא לשעבר טראמפ," נכתב בבקשה החדשה של בית הנבחרים. הבקשה החדשה מתייחסת להחזרי מס בין 2015 ל-2020.

לא ברור אם טראמפ, שהתערב בתיק בתפקידו כנשיא, ימשיך להילחם בשחרור המסמכים בבית המשפט. לבקשתו של טראמפ מוקדם יותר השנה, השופט הורה למשרד האוצר לתת לנשיא לשעבר התראה של שלושה ימים כדי להשיב אם בכוונתו למסור את המסמכים, וכדי שיוכל לשקול אם הוא רוצה לנקוט בצעדים משפטיים. משרד האוצר סירב להגיב.

״עניין של בטחון לאומי.״ יושבת ראש בית הנבחרים, ננסי פלוסי

 

השינוי בעמדה של משרד המשפטים הוא ניצחון עבור בית הנבחרים, שממשיך לחקור את הנשיא לשעבר ואת ממשלו. ״הגישה לדוחות המס של הנשיא לשעבר טראמפ היא עניין של ביטחון לאומי," אמרה יושבת ראש בית הנבחרים, ננסי פלוסי. "לעם האמריקאי מגיע לדעת על ניגודי האינטרסים המטרידים שלו, והנזק שהוא גרם לביטחון שלנו ולדמוקרטיה כנשיא".

תחת טראמפ, משרד היועץ המשפטי הטיל ספק בלגיטימיות של בקשת המחוקקים לחשוף את המסמכים. בחוות הדעת החדשה נכתב כי הממשל הקודם טעה. " חוות הדעת לשנת 2019 לא הצליחה להעניק לוועדה בבית הנבחרים את הכבוד הראוי לבקשה שלה, בשל תיאום עם הממשל," נכתב בחוות הדעת החדשה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE