הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
42 יום, 800 קילומטרים, ומאות צועדים שאיבדו את היקר להם מכל. מסעו המרגש של פרנק סילר מוושינגטון לניו יורק
בשעה שנשיא ארה״ב ביידן מתכנן נסיגה סופית מאפגניסטן: זה המחיר שאותו משפחות הקורבנות ממשיכות לשלם על הפיגוע והמלחמה שבאה בעקבותיו

במהלך 42 הימים הבאים, מייסד ארגון לזכר קורבנות מתקפת הטרור על ארצות הברית ב-11 בספטמבר בשנת 2001, מתכנן לצאת לצעדה לאורך כ-800 קילומטרים מוושינגטון די.סי לניו-יורק, לציון 20 שנה לאסון. פרנק סילר הקים את קרן ״אל המגדלים״ לאחר שחייו שלו ושל משפחתו השתנו בדרכים שלא יכלו לדמיין בעקבות מותו של אחיו. ״אחשוב על אחי, כבאי בניו יורק שנתן את חייו ב-11 בספטמבר,״ אמר סילר על המסע.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דרך המנהרות אל המגדלים. פרק סילר והאנשים שמלווים אותו בצעדת הזיכרון

 

הוא קרא לקרן על שם המסלול שאחיו עבר בו, דרך מנהרה בברוקלין אל מגדלי התאומים שקרסו בעקבות ההתקפה. אחיו של סילר היה בין 759 המגיבים הראשונים שמתו בזירת הקריסה של שני המגדלים, חלק משמעותי ממספר ההרוגים הכבד של מתקפת הטרור. סילר ייצא למסעו ביום ראשון ויעשה עצירות בפנטגון ובשנקסוויל, פנסילבניה.

צועד בכל שנה, בכל מזג אוויר. פרנק סילר

 

במשך 20 השנים שהוא צועד כדי לזכור, הוא מעולם לא היה לבד. ביום ראשון ילוו אותו מאות משתתפים אחרים שחשו בכאב דומה בעקבות אובדן אדם אהוב, כמו מכה נלסון ובתה. הם זוכרים את סמ"ר מריו נלסון, שנהרג בפעולה בעת שהיה בצבא.

סילר הקים את קרן ״אל המגדלים״ לאחר שחייו שלו ושל משפחתו השתנו בדרכים שלא יכלו לדמיין בעקבות מותו של אחיו

 

מכה נלסון אמרה שמריו היגר מהאיטי, ״ואחרי הפיגוע ב-11 בספטמבר, הוא אמר, 'אני חייב לעזור למדינה שלי'.״ בעקבות מותו, קרן ״אל המגדלים״ שילמה את המשכנתא של נלסון. בסך הכל, הם חילקו יותר מ-250 מיליון דולר במענקי תמיכה לניצולים, לכוחות הצלה וחילוץ שנפצעו בזירה, ולבני משפחותיהם. ״זו אחת הסיבות לכך שאני עושה את זה, רק כדי לוודא שהסיפורים האלה מסופרים״, אמר סילר.

בין הניצולים ואנשי השירות ניתן למצוא גם משפחות מקומיות, תושבי מקומות כמו מחוז לודון. ״טוב תסתכל מסביב ותראה את כל הפעילות, ואת כל האנשים שמעורבים כאן - זה רק מראה לך עד כמה אנו מעריכים את העבודה שהוא עושה״, אמר על סילר השריף ממחוז לודון, מייק צ'פמן.

 

נשיא ארצות הברית, ג׳ו ביידן, בביקור בבסיס אמריקני באפגניסטן. ״לא אשלח דור נוסף של אמריקנים למלחמה באפגניסטן״

 

פיגועי 11 בספטמבר הוציאו את ארה"ב למלחמה באפגניסטן, שבה היא הפילה את שלטון הטליבאן שהעניק חסות לאל-קאעידה ולמנהיגו אוסמה בן-לאדן. בתחילת חודש יולי השנה, אמר נשיא ארצות הברית ג׳ו ביידן שהפעילות של צבא ארה"ב באפגניסטן תגיע לסיומה ב-31 באוגוסט. ביידן הוסיף שהנסיגה עדיפה על הקרבת דור נוסף של אמריקנים במלחמה שבה לא ניתן לנצח: ״אנחנו מסיימים את המלחמה הארוכה ביותר של אמריקה. הסטטוס קוו הוא לא אופציה. לא אשלח דור נוסף של אמריקנים למלחמה באפגניסטן.״ בימים אלה, כוחות צבא ארה״ב משלימים את הנסיגה שלהם ושל כוחות נאט"ו מהמדינה אחרי 20 שנה, בתום מלחמה שהפכה לארוכה בתולדות ארה"ב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE