הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מזל שהספקתי להתחסן": הסנאטור לינדזי גרהאם נמצא חיובי לקורונה
הסנאטור הרפובליקני בן ה-66 הסביר שחש ברע במהלך סוף השבוע, ובבוקר יום שני קיבל את תוצאות הבדיקה שעבר ומיד נכנס לבידוד. "אני מאוד שמח שהספקתי להתחסן כי בלעדיו אני בטוח שהתסמינים היו הרבה יותר גרועים", כתב הסנאטור בטוויטר

הסנאטור לינדזי גרהאם הודיע מוקדם יותר היום (שני) שהוא נמצא חיובי לקורונה, חרף העובדה שהוא כבר הספיק לקבל חיסון לנגיף.

הרפובליקני הוותיק מדרום קרוליינה חשף כי חש ברע במהלך סוף השבוע, ובבוקר יום שני נודע לו שהוא נדבק בקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הסנאטור לינדזי גרהאם (צילום: רויטרס)

 

"בשעות הלילה של יום שבת התחילו תסמינים הדומים לשפעת ולמחרת בבוקר הלכתי לרופא. אני מרגיש כאילו יש לי דלקת בסינוסים ואני מתמודד עם תסמינים מתונים", סיפר גרהאם בפוסט שהעלה לטוויטר, "אני מאוד שמח שהספקתי להתחסן כי בלעדיו אני בטוח שהתסמינים היו הרבה יותר גרועים".

גרהאם בן ה-66 אף הסביר שהוא ייכנס לבידוד במשך עשרה ימים, צעד שעלול לפגוע בניסיון של המחוקקים הדמוקרטיים לקדם את חקיקת התשתיות של הנשיא ביידן, וזאת מאחר שגרהאם הוא אחד מ-17 רפובליקניים שהביעו תמיכה בהצעת החוק.

 

 

הסנאטור גרהאם קיבל את זריקת החיסון הראשונה (של פייזר) ב-19 בדצמבר אשתקד, פחות משבוע לאחר פתיחת מבצע החיסונים הלאומי. 

במספר כלי תקשורת בארה"ב מדווחים שגרהאם ומספר מחוקקים נוספים בילו במהלך סוף השבוע בסירה השייכת לסנאטור אחר, ג'ו מנצ'ן (דמוקרט ממערב וירג'יניה). עם זאת, בשלב זה לא ידוע על מקרים נוספים של הקורונה בקרב חברי הבית העליון של הקונגרס האמריקאי.

 

הסנאטור לינדזי גרהאם, מוקדם יותר השנה עם ראש ממשלת ישראל דאז, בנימין נתניהו (צילום: טוויטר)

 

כאמור, הסנאטור גרהאם הספיק להתחסן כבר לפני יותר משבעה חודשים (זריקת החיסון השנייה ניתנה לו בינואר), ובכך הוא הצטרף לפחות מ-0.1% מסך המתחסנים בארה"ב (יותר מ-100 מיליון) שנמצאו חיוביים חרף החיסון.

לפי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), גרהאם ומחוסנים נוספים שנדבקים בקורונה בדרך לא צפויים לחוות תסמינים קשים במיוחד. מה שמדאיג את ראשי ה-CDC יותר מכך הוא שהנגיף, ובפרט הווריאנט 'דלתא' שמקורו בהודו, מועבר מאדם לאדם גם כאשר מדובר במחוסנים.

מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת הרפואי הבכיר New England Journal of Medicine, החוקרים בחנו 38 אלף מקרים באמצעות ריצוף דנ"א (שאיפשר לזהות באיזה וריאנט מדובר).

המחקר בחן את ההשפעה של קבלת שתי זריקות החיסון של פייזר (כלומר, בקרב אנשים שהוגדרו כ'מחוסנים באופן מלא') ומצא כי חיסון זה יעיל ב-93% במניעת תחלואה קשה של הווריאנט אלפא (מה שכונה בעבר 'המוטציה הבריטית') ו-88% במניעת תחלואה קשה של הווריאנט דלתא (שכונה 'המוטציה ההודית').

"החיסון נמצא כיעיל ביותר במניעת תחלואה קשה של שני הווריאנטים", הסבירו החוקרים.

לעומת זאת, המחקר חשף שיעילותה של זריקת חיסון בודדת כנגד הווריאנט דלתא עומדת על 30.7% בלבד: "ממצא מדאיג זה רק ממחיש את החשיבות של קבלת שתי זריקות החיסון, בייחוד בקרב בעלי מחלות רקע", הסבירו החוקרים.

את המחקר המלא ניתן למצוא כאן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE