הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ילדה אמריקנית בת 8 חולצה ממחנה בסוריה אחרי שנים שחיה תחת שלטון דאע"ש
הוריה של הילדה עברו למזרח התיכון לפני כ-7 שנים והפכו לפעילים של ארגון הטרור הרצחני. אחרי שהשניים נהרגו, כעת פועלים להשיב את הילדה לשטח ארה"ב

ילדה בת 8, ילידת ארצות הברית שגדלה עם הורים פעילי דאע"ש, חולצה ממחנה סורי ועכשיו היא ממתינה להחלטה האם היא תוכל לחזור לארץ בה נולדה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דאע"ש (צילום: איי.פי)

 

עמינא מוחמד, בת לאישה אמריקנית מטנסי, חיה תחת שליטת דאע"ש מאז שנת 2014 לפני שנשלחה למחנה מעצר שבשליטת הכורדים, משם חולצה ב-17 ביולי. כך דווח ב'באזפיד'.

ביום שבת האחרון, הילדה התראיינה על ידי המרכז הבינלאומי לחקר אלימות קיצונית על חייה בארגון טרור. "ניתן לראות בבירור את האמינות שלה, היא דיברה על משפחתה בעצב עמוק", אמרה מנהלת קבוצת ההצלה, אן ספקהארד. לילדה "אין הקשר ברור מאיפה היא", אמרה ספקהארד, והוסיפה כי עמינא זקוקה ל"סביבה בטוחה, יציבה ואוהבת כדי להתגבר על הסביבה הטראומיתית שבה חיה".

"לילדים במחנות כאלה יש את ההתחלה הגרועה ביותר בחיים", אמרה אישה אנונימית קנדית, אחת הנשים שדחפה את מבצע החילוץ של הילדה לאחר שפגשה את אמה לפני מספר שנים. "הם כבר בטראומה מאובדן הורה אחד או יותר, והם גדלים בסביבה אלימה, ענייה ואומללה. הם מתמודדים עם סכנה מתמדת, חוסר מזון, חוסר השכלה וחייהם פשוט מתבזבזים".

אמו של עמינא, אריאל בראדלי, הייתה נוצריה אוונגליסטית שהתאסלמה ואז נישאה ליאסין מוחמד, מוסלמי שוודי. המשפחה התגוררה בשבדיה, אך בסופו של דבר עברה לגור במזרח התיכון באזור תחת שליטת דאע"ש, וחיו תחת החוקים הנוקשים של הארגון.

לפי 'באזפיד', יאסין נהרג בתקיפה אווירית ביוני 2015, ואמה נישאה בשנית לפעיל דאע"ש אדוק, אוסטרלי בשם טארק קמלה. כאשר בראדלי וקמלה נהרגו בשנת 2018, עמינא הועברה לאחת מהנשים של אביה החורג, אישה מוסלמית חברת הארגון.

הדיפלומטי גלבריית', שפועל במשך שנים כדי לשחרר נשים וילדים שהוחזקו בחנות מעצר, עבד עם גורמים כורדים כדי לשחרר את האישה הקנדית, ובסופו של דבר גם את עמינא וילדים נוספים. גלבריית' אמר כי ברגע שנודע לו שהילדה בת ה-8 נמצאת באחת המחנות, הוא "לא יכול היה להשאיר אותה שם".

משרד החוץ האמריקני לא הגיב על המקרה, ככל הנראה כי המאמצים להשיב את הילדה אל ארצות הברית עוד נמשכים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE