הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דרמה בישראל: רומן זדורוב ישתחרר למעצר בית לאחר 15 שנים בכלא
לקראת המשפט החוזר, ביהמ"ש בנצרת הודיע כי ניתן לשחרר בתנאים מגבילים את מי שהורשע ברצח תאיר ראדה. עו"ד ירום הלוי: "המטרה עדיין רחוקה – לזכות את רומן"

אחת הפרשיות השנויות במחלוקת אשר מלווה את הציבור הישראלי כבר עשור וחצי מקבלת תפנית משמעותית כאשר רומן זדורוב, שהורשע ברצח תאיר ראדה, ישוחרר מהכלא למעצר בית עם אזיק אלקטרוני עד לסיום המשפט החוזר שנקבע לו. כך החליט בית המשפט המחוזי בנצרת, שקבע כי הדבר יתבצע רק לאחר דיון נוסף, שעד לקיומו המדינה תודיע אם היא מתכוונת לערער על ההחלטה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רומן זדורוב, תאיר ראדה (צילום: טוויטר)

 

השופט עפראת טאהא קבע כי זדורוב ישוחרר בתנאים מגבילים, בהם פיקוח 24 שעות ביממה כאשר כל פעם שירצה לצאת מהבית הוא יידרש להשיג אישור מבית המשפט, והדבר ייעשה בליווי מפקח. זדורוב יידרש להפקיד 150 אלף שקלים ערבות עצמית, ועוד 200 אלף שקלים כהתחייבות להגיע לדיונים בעניינו. כמו כן, לזדורוב יוצמדו מפקחים, וכל אחד מהם יחתום על ערבות של 150 אלף ש"ח.

הסנגור של זדורוב, ירום הלוי, בירך על החלטת בית המשפט ואמר כי הוא "חש סיפוק גדול". "אתם יכולים לתאר לעצמכם שגם המשפחה חיכתה לזה, רומן חיכה לזה, אני מחכה, ויחד עם השמחה הגדולה, רגליי נטועות עמוק בקרקע. יש לי מטרה והיא עדיין רחוקה – לזכות את רומן. המטרה הגדולה עדיין לא הושגה", אמר הסנגור.

השופט טאהא, שקבע את שחרורו של זדורוב איך אינו נמנה על הרכב השופטים במשפט החוזר העתידי, כתב: "הטיעון שהשמיעה המדינה כי אין בראיות החדשות שהציגה ההגנה כדי להפחית מעוצמת הראיות המרשיעות, וכי אין כל סיכוי שראיות אלה יביאו לשינוי בתוצאות המשפט, הוא טיעון העומד בסתירה חזיתית לקביעת השופט מלצר בהחלטה על קיום משפט חוזר, ועל כן, אין לקבלו. ניתן לצפות כי המדינה תתמודד עם הבקשה לשחרור שהגיש המבקש, כאשר נקודת המוצא שלה היא החלטת השופט מלצר והקביעות המפורטות שבה לעניין הכרסום בראיות".

"לעניין עילת המעצר", המשיך השופט טאהא, "בחלוף 15 שנים שבהן שהה המבקש בכלא והרשעתו בוטלה, נקודת האיזון השתנתה, והדגש היום הוא על זכויות המבקש והשמירה עליהן נוכח הפרת האיזון שנקבע בחוק המעצרים לעניין משך תקופת המעצר אף בעבירות חמורות כגון רצח, אינוס והריגה".

"המדינה כמעט והתעלמה בטיעוניה ממשך הזמן שבו שוהה המבקש בכלא, והעלתה את טענותיה כאילו מדובר בדיון ראשון בעניינו. הכלל הוא שבחלוף תשעה חודשים מיום המעצר, יש לשחרר את העצור עד תום ההליכים, אלא אם ישנן נסיבות מיוחדות המצדיקות המשך המעצר", אמר טאהא.

 

רומן זדורוב (צילום: טוויטר)

 

"כללים אלה חלים ביתר שאת על מי שהוחלט לקיים בעניינו משפט חוזר בחלוף 15 שנים שבהן הוא יושב בכלא. לא המבקש היה צריך להוכיח כי הוא ראוי לשחרור, אלא היה על המדינה להראות כי על אף חלוף הזמן, קיימות נסיבות מיוחדות המצדיקות המשך החזקתו במעצר מאחורי סורג ובריח. בנטל זה לא עמדה המדינה".

כזכור, בשבוע שעבר התקיים דיון שבו הציגו הצדדים את עמדותיהם בשחרורו של זדורוב. הפרקליטות, בהובלת התובע עו"ד ויאאם קבלאווי, טענה כי מעצם העבירה החמורה והאכזרית בה הורשע, מסוכן לשחרר את זדורוב. בדיון הציגו שוב את הראיות וחוות הדעת, בעיקר סביב כתמי הדם ועקבות הנעליים שנמצאו בתא השירותים בחטיבת "נופי גולן" שבקצרין, שם אירע הרצח.

"כידוע, רק בנסיבות יוצאות דופן ביהמ"ש יורה על שחרורו של אדם שמואשם בעבירות רצח. במקרה הזה, אכזריות הרצח מלמדת על רמת המסוכנות הגדולה, הקורבן התמים שנבחר אף הוא מראה על מסוכנותו של הנאשם", אמר עו"ד קבלאווי.

מנגד, הלוי טען שזדורוב אינו אדם אלים, וכי הוא לא יצא לחופשות כי העונש שלו לא נקצב על ידי הנשיא. "15 שנה בכלא, שיש שם הכי הרבה עימותים, עבריינים אמיתיים רבים על המיטה, האוכל והטלפון. יש כאן אלפי הזדמנויות לאדם אלים שלא להתנהג יפה. האם יש מבחן גדול יותר מהכלא לראות איך הנמר יוצא מאנשים נורמטיביים החוצה?".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE