הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המיליארדר הפרו-ישראלי, ומייסד Pay-Pal, דייויד זקס מזהיר: "נכנסנו לעידן הרודנות הפוליטית של עמק הסיליקון"
במאמר מיוחד לבלוג הפופולרי של הסופרת המוערכת בארי וייס התוודה איל ההון שהונו מוערך ב2.5 מיליארד דולרים מהאופן שבו Pay Pal הפכה לדיקטטורה פנימית

מייסד והשותף לשעבר של אילון מאסק, המיליארדר דייוויד זקס,  מזהיר כי הענק הפיננסי יוצר "רשימת ביטול" שאוסרת אנשים מלדווח על דעותיהם ולהשתמש באפליקציה ובשירותיה הפיננסיים, במהלך שלמעשה יגביר את הקיצוניות הטוטליטרית בטווח הארוך.

במאמר שפורסם בעלון ה-Substack של הסופרת בארי וייס, איל הטכנולוגיה מסביר כיצד התפקיד של PayPal הפוך לחלוטין מהיעד הראשוני שלה לעזור לאנשים רגילים לא להיות תלויים במוסדות פיננסיים גדולים כדי להקים עסק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דייויד זקס, והחברה אשר ייסד - מזהיר מהרודנות שלעמק סיליקון (צילום: Startpunking)

"אך עכשיו PayPal מפנה עורף למשימה המקורית שלה. כעת היא מובילה את הגבלת השתתפותם של מי שנראה לה לא ראוי", כותב יליד דרום אפריקה שמשפחתו היגרה לארה"ב.

היזם טוען כי על ידי שיתוף פעולה עם ה-ADL וה-SPLC, אפשרה לעצמה ענקית העברת הכספים לשמש ככלי לאידאולוגיה אקטיביסטית מהשמאל הקיצוני לצנזר אופוזיציה רעיונית.

"אין לי רצון להגן על קבוצות שנאות או קיצוניות באמת", כותב היזם.

"אכן, כשהייתי מנהל PayPal, עבדנו באופן קבוע עם רשויות החוק כדי להגביל את הפעילות הבלתי חוקית בפלטפורמה שלנו. אבל אנחנו מדברים כאן על משהו אחר מאוד: סגירת אנשים וארגונים המביעים דעות שהן חוקיות לחלוטין, גם אם הן לא פופולריות בעמק הסיליקון".

הוא מצביע על הודעת מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן פסאקי, כי ממשל ביידן עובד עם פייסבוק כדי לצנזר ישירות מידע הקשור ל-COVID-19 והתעקשותה כי פלטפורמות אחרות צריכות לשקף את מדיניות הצנזורה של פייסבוק בהוראת הממשלה. "דיכוי הדיבור על ידי הממשלה אינו חוקתי בעליל במסגרת התיקון הראשון", כותב זקס ומציין כי Pay-Pal היא כעת חברה הרשומה לחלוטין לקמפיין של טיהור פוליטי של עמק הסיליקון.

"כעת החברה הלכה הרבה יותר רחוק, ויצרה את המקבילה הכלכלית של רשימת "אסורים לטיסה" בעזרת ה-ADL. אם ההיסטוריה היא מדריך כלשהו, ​​חברות פינטק אחרות יצטרפו בקרוב. כפי שראינו במקרה של הגבלות דיבור, המונו-תרבותיות הפוליטית השוררת בקרב עובדי חברות אלה תיצור לחץ על כולן לפעול כגוש”.

"כשמישהו נחת בטעות ברשימת איסור הטיסה האמריקאית, הוא יכול לפחות לתבוע או לעתור לממשלה בבקשה. אבל כאשר שמך נחת ברשימת אי-קנייה שנוצרה על ידי קונסורציום של חברות פינטק פרטיות, למי תוכל לפנות?"

זקס מדגיש כיצד המונופולים שנוצרו על ידי ענקי פינטק והאופן שבו הם פועלים בשיתוף פעולה לאסור אנשים או קבוצות, יוצרת חברה שבה מתנגדים יתקשו לתפקד בחברה.

"הוצאת אנשים מהמדיה החברתית מונעת מהם את הזכות לדבר בעולם המקוון ההולך וגדל שלנו", הוא כותב.

"סגירתם מהכלכלה הפיננסית היא גרועה יותר: זה מונע מהם את הזכות להתפרנס. ראינו כיצד תרבות ביטול יכולה למחוק את יכולתך להרוויח הכנסה, אך כעת המבוטלים עלולים למצוא את עצמם ללא דרך לשלם עבור סחורות ושירותים".

זקס מסכם ומציין כי אותה טינה נגד האליטות שהעניקה לטראמפ ניצחון בשנת 2016 היא רק יצירה מחדש של עמק הסיליקון, בעוד שמטרת המדיניות המוצהרת היא לצמצם את "הקיצוניות" הרי שהיא למעשה בעלת השפעה הפוכה. "אם נמשיך בנתיב הזה, עלולה להיווצר דמגוגיה ​​מסוכנת. אני מפציר ביורשיי ב-Pay Pal ובחברות ביג טק אחרות להפסיק לזרוק אש פופוליסטית ולנועל אנשים מהכיכר הציבורית המקוונת והכלכלה המודרנית מבוססת הרשת. קולות מושתקים וקיבה ריקה הם דלק לעצם הקיצוניות שאתה טוען שאתה מתנגד לה", כותב זקס.

הוא מזהיר כי התנוונות יוצרת "המוני אנשים מיואשים, ללא קול ופרנסה", שפשוט יצביעו לדיקטטור אוטוקרטי בהזדמנות הראשונה שיקבלו.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE