הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
על המפה: ישראל ובריטניה מקדימות את יתר העולם ומובילות את רשימת המדינות שיעניקו חיסון שלישי
במקביל העלייה במחירי החיסון מוצדקת על ידי פייזר ומודרנה בכך שהוכיחו את יעילותן, לצד ישראל ובריטניה גם גרמניה על המפה בהובלת החיסון השלישי

כשישראל מתחילה לפזר את זריקות ההגברה הראשונות (באדיבות פייזר, ששלחה זה עתה מיליוני זריקות נוספות לארץ אבותנו) כמה מדינות אירופאית קופצות על העגלה ומציפות אף הן זריקות חדשות. ביניהן בעיקר בריטניה וגרמניה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ה"טלגרף" דיווח בסוף השבוע כי בריטניה תציע החל מתחילת החודש הבא זריקות, כאשר יותר מ-2,000 בתי מרקחת אמורים לבצע את ההליך. בתי המרקחת הבריטים יעמדו בחוד החנית של תוכנית החיסונים, כך שרופאים וצוותי ה-NHS הבריטי אחרים יוכלו להתמקד בצבר ההולך וגדל של חולים שמחכים לטיפולים.

בהנחה שהתחלה תתרחש ב-6 בספטמבר, בריטניה מצפה לנצל את הזריקות השלישיות כולן עד דצמבר. ה-NHS אף הציע להעניק זריקות חיזוק לצד חיסון נגד שפעת לחולים הנחשבים בסיכון הגבוה ביותר.

הם יקבלו זריקה אחת בכל זרוע. "זו התוכנית, בכל מקום אפשרי", אמר גורם ממשלתי, שהדגיש כי היא "תלויה בייעוץ הסופי של JCVI [הוועדה המשותפת לחיסונים] ובניסויים נגד נגיף הקורונה".

פרטים על הפצת זריקות ההגברה דלפו לעיתונות לאחר שהשר נדים זהבי, תדריך את חברי הפרלמנט הבריטי על התוכנית. בדומה לבריטניה, גם גרמניה מתכננת להתחיל להציע זריקות הגבהה לקשישים ואנשים בסיכון החל מה-1 בספטמבר, כך מדווח ה-AFP. ההנחיות שהשתנו יובילו גם לגישה רחבה יותר עבור בני 12-17 בגרמניה.

שר הבריאות הגרמני ינס ספאן ו-16 שרי הבריאות האזוריים בגרמניה צפויים לסיים את התוכניות במהלך פגישה ביום שני.

מדינות אירופיות נוספות צפויות ללכת בעקבותיו, גם כאשר מספר המקרים החדשים, אשפוזים והמוות ממשיכים לרדת ברחבי אירופה כשהגל הזיהומים האחרון, הנגרם על ידי גרסת הדלתא, מתחיל לרדת. מוקדם יותר דיווחנו על העלאות המחירים שגובים כעת מודרנה, פייזר ו-BioNTech.

לטענת החברות זו מוצדקת בשל יעילותן המוגברת בהשוואה לזריקות של AstraZeneca, J&J והחברות שבשליטת המדינה הסינית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE