הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפנטגון יעניק 3.5 מיליארד דולר לחברת פייזר לייצור מאות מיליוני חיסונים שיועברו בעיקר לאפריקה
צבא ארצות הברית ישקיע מיליארדי דולרים לפיתוח 500 מיליון מנות חיסון אשר יופצו ברחבי העולם ליותר ממאה מדינות ברחבי העולם

הפנטגון הודיע אתמול (שני) כי צבא ארצות הברית העניק לחברת פייזר חוזה על סך 3.5 מיליארד דולר לייצור 500 מיליון מנות חיסון נגד וירוס הקורונה עד סוף השנה הבאה, אשר יופצו ברחבי העולם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפנטגון (צילום: Getty Images)

 

הצו לייצור מאות מיליוני מנות תואם את מספר מנות החיסון של פייזר שנרכשו על ידי ממשלת ארצות הברית במסגרת הסכם שהודיע בשנה שעברה ממשל טראמפ. בחודש שעבר, פייזר הודיעה כי המשלוח האחרון של 200 מיליון מנות חיסון יימסרו בין אוקטובר השנה לאפריל 20200.

בחודש שעבר, חברת פייזר ו-BioNTech שבגרמניה הודיעו כי הם יספקו 500 מיליון מנות "במחיר ללא מטרות רווח" לסוכנות הפדרלית להפצה ליותר ממאה מדינות ברחבי העולם, רובן באפריקה.

"השותפות שלנו עם ממשלת ארצות הברית תסייע להביא מאות מיליוני מנות של החיסון שלנו למדינות העניות ביותר בעולם, במהירות האפשרית", אמר אז יו"ר ומנכ"ל פייזר, אלברט בורלה. "הקורונה השפיעה על כולם, בכל מקום, וכדי לנצח בקרב נגד המגפה הזו, עלינו להבטיח גישה מואצת לחיסונים לכולם".

החיסון של שתי החברות בעל שתי הזריקות, הוא אחד מתוך שלושה שאושרו על ידי מנהל המזון והתרופות, ה-FDA, על בסיס חירום. מכיוון שמספר מקרי הקורונה מזנק עקב גרסת הדלתא, שמקורו בהודו והוא המדבק ביותר, בעוד שיעור החיסונים מאט מאוד, ה-FDA הודיע בשבוע שעבר כי הוא משנה את המשאבים שלו על מנת לתת אישור מלא לחיסוני פייזר ומודרנה במהירות האפשרית.

"זה יסיר דאגה נוספת עבור המתלבטים על החיסון", אמר פקיד ה-FDA, פיטר מארקס, ל'וושינגטון פוסט'. "אם מה שזה יעשה זה לגרום לעוד חמישה עד עשרה מיליון אנשים להתחסן, זה יציל חיים".

ההחלטה מגיעה לאחר זינוק משמעותי בתחלואה ברחבי העולם, בין אם ישראל, סין, בריטניה וגם ארצות הברית.

ראש המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, ראשל וולנסקי, הצהירה אתמול כי גם מבוגרים וגם ילדים, בין אם הם מחוסנים נגד הוירוס או לא, צריכים לעטות מסכה בתוך בתי הספר החל מהסתיו הקרוב. עד היום, לבתי הספר ניתן החופש להחליט בנושא.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE