הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התובעת הכללית של ניו יורק: המושל קואומו הטריד מינית מספר עובדות
ממצאי החקירה נחשפו הבוקר ע"י התובעת הכללית לטישיה ג'יימס, וכעת פוליטיקאים רבים - גם בתוך המפלגה הדמוקרטית - קוראים למושל להתפטר כבר עתה. ראש עיריית ניו יורק אף אמר: "אם קואומו ימשיך להתנגד ולתקוף את החוקרים שעשו את עבודתם, יש להדיחו באופן מיידי"

מושל ניו יורק הטריד מינית מספר נשים, ביניהן חלק שעבדו בממשל המקומי באולבני, כך אמרה הבוקר (שלישי) התובעת הכללית של המדינה, לטישיה ג'יימס, בתום חקירה ממושכת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המושל קואומו (צילום: Getty Images)

 

במסיבת עיתונאים דרמטית שנערכה הבוקר בבירת ניו יורק, התובעת הכללית ג'יימס חשפה את ממצאי החקירה, שנמשכת חמישה חודשים. שני עורכי דין עמדו מאחורי החקירה, שכללה ראיונות עם 179 עדים. הם מצאו שממשל קואומו היה אחראי ל"סביבת עבודה עוינת, המלאה בהפחדה ואיומים".

לצד המתלוננות, עורכי הדין גם שוחחו עם עובדי לשכת המושל, עובדים לשעבר, שוטרי מדינת ניו יורק, עובדים נוספים בממשל המקומי ואנשים אחרים שבאו במגע עם קואומו. עוד הסבירה התובעת הכללית ג'יימס כי החוקרים בחנו 74 אלף ראיות שונות, לרבות מסמכים, מיילים, הודעות טקסט, תמונות ועוד:

 

 

"הראיונות והראיות חושפות תמונה ברורה ומטרידה ביותר: המושל קואומו הטריד מינית עובדות ועובדות לשעבר, בניגוד לחוק הפדרלי והמקומי", הסבירה התובעת הכללית של ניו יורק, שהוסיפה שהחקירה הגיעה לסיומה.

יש לציין שקואומו עצמו מכחיש את הטענות באופן גורף, ובשלב זה הוחלט שלא להגיש נגדו כתב אישום. עם זאת, הממצאים עלולים להוביל להגשת כתב אישום ע"י התביעה באחת מהרשויות המקומיות במדינה. כמו כן, יתכן שממצאי החקירה יובילו את המחוקקים במדינה להחליט לפתוח בהליך הדחה כנגד קואומו.

 

התובעת הכללית של ניו יורק, לטישיה ג'יימס (צילום: Getty Images)

 

לצד התלונות המוכרות, החקירה גם חשפה שקואומו מואשם בהטרדה מינית של שוטרת במשטרת מדינת ניו יורק, שהצטרפה למערך האבטחה שלו. לפי הדו"ח, קואומו נגע בבטן שלה, נישק אותה בלחי, ביקש ממנה עזרה במציאת בת זוג ושאל מדוע היא אינה לובשת שמלות.

זמן קצר לאחר מסיבת העיתונאים הדרמטית, קואומו שוב הכחיש את הטענות ואמר שהחקירה לא אובייקטיבית: "העובדות האמיתיות שונות ממה שהוצג עד כה. בחיים שלי לא נגעתי באף אחת בצורה בלתי הולמת ובחיים לא הטרדתי מינית", המושל אמר והמשיך, "אני בן 63 וחי חיים ציבוריים. [האשמות] הן פשוט לא מי שאני".

 

מסיבת העיתונאים של התובעת הכללית ג'יימס:

 

עם פרסום ממצאי החקירה, גברו הקולות הקוראים לקואומו להתפטר מהתפקיד כבר היום - ולא רק בצד הרפובליקני. שני הסנאטורים הדמוקרטיים של המדינה, צ'אק שומר וקירסטן ג'יליברנד, פרסמו הודעה משותפת:

"הדו"ח של התובעת הכללית של ניו יורק אימת את הטענות של הנשים האמיצות שהתלוננו...אף אחד מנבחרי הציבור אינו מעל החוק, ולתושבי ניו יורק מגיע מנהיג טוב יותר בלשכת המושל. אנחנו ממשיכים להאמין שעל המושל להתפטר", כלשון ההודעה.

כלל נציגי ניו יורק הדמוקרטיים בבית הנבחרים בוושינגטון אף פרסמו הודעה משותפת שבה הם קוראים למושל להתפטר: "הגיע הזמן שמושל קואמו יעשה את הדבר הנכון עבור תושבי ניו יורק ויתפטר".

 

תגובת המושל קואומו לאחר פרסום ממצאי החקירה:

 

גם ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאזיו, התייחס לדו"ח ואמר: "יותר מברור לכולם שאנדרו קואומו אינו כשיר לכהן בתפקיד ציבורי ואינו יכול להמשיך לכהן כמושל. עליו להתפטר, ואם ימשיך להתנגד ולתקוף את החוקרים שעשו את עבודתם, יש להדיחו באופן מיידי", כלשון ההודעה.

 

"אם המושל ימשיך להתנגד ולתקוף את החוקרים שעשו את עבודתם, יש להדיחו באופן מיידי": ביל דה-בלאזיו, ראש עיריית ניו יורק (צילום: AP)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE