הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לתשומת לב הנוסעים: כלל הטסים מארה"ב לישראל יידרשו להיכנס לבידוד, גם מחוסנים
המדיניות החדשה צפויה להיכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב, והמשמעות היא שגם מתחסנים ומחלימים ייאלצו להיכנס לבידוד ביתי. לצד זאת, נוסעים עדיין יידרשו לעבור בדיקת קורונה לפני הטיסה ולאחר הנחיתה בנתב"ג

לאחר שנה וחצי של התמודדות עם מגיפת הקורונה ולקראת חגי תשרי שכבר ממש מעבר לפינה, רבים בקהילה הישראלית בארצות הברית בודקים את האפשרות לבקר בארץ במהלך החודשיים הקרובים.

לשם כך, יצאנו לבדוק את סדרת המגבלות החלות על הטסים בין שתי המדינות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בדיקת קורונה בנתב"ג, מוקדם יותר השנה (צילום: Shutterstock)

 

מוקדם יותר היום (שלישי) אושר סופית צו של משרד הבריאות הישראלי, במסגרתו 18 מדינות יתווספו לרשימת המדינות שהנוחתים מהן יידרשו להיכנס לבידוד, כולל מחוסנים ומחלימים. לצד יעדי תיירות פופולריים ביותר כגון הולנד, יוון, צרפת ואיטליה, גם ארצות הברית נוספה לרשימה.

תחילה, מדיניות זו הייתה אמורה להיכנס לתוקף החל מיום שישי הקרוב, ה-6 באוגוסט, אולם בסופו של דבר נקבע שהיא תיכנס לתוקף החל מיום ראשון הבא, ה-8 באוגוסט. המשמעות היא שכלל הנוחתים בישראל החל מה-8 באוגוסט יידרשו להיכנס לבידוד ביתי, גם מחוסנים ומחלימים.

כמו כן, חשוב לזכור שמשרד הבריאות בישראל מחייב את כלל הנוסעים המגיעים למדינה (ששהו מעל 72 שעות בחו"ל) להציג בדיקת קורונה שלילית שבוצעה ב-72 השעות שקדמו למועד ההמראה.

ראוי לציין שמדובר בבדיקות PCR בלבד, וחובה זו חלה גם על מי שמחזיק בתעודת התחסנות או אישור מחלים. למען הסר ספק, הצגת הבדיקה השלילית מהווה תנאי כניסה לישראל, וחברות התעופה רשאיות שלא להעלות אתכם על המטוס ללא תוצאות הבדיקה.

את הבדיקות ניתן לבצע במקומות רבים (מומלץ לחפש בגוגל "PCR Testing" ואת שם העיר או השכונה שבה אתם מתגוררים כדי למצוא מרפאה או אתר בדיקות). כמו כן, ישנה אפשרות לעבור בדיקות קורונה בנמלי התעופה, אולם לא מומלץ להמתין עד לרגע האחרון.

בנוסף, משרד הבריאות מחייב את כלל הנכנסים לישראל למלא הצהרת כניסה, 24 עד 48 שעות לפני מועד ההמראה (24 שעות לפני שעושים צ'ק אין). בין היתר, בטופס זה תידרשו למסור פרטים אישיים ואת המקומות שבהם ביקרתם במהלך השבועיים האחרונים.

עם הנחיתה בישראל, תידרשו לעבור בדיקת קורונה נוספת - הפעם בשטח נמל התעופה בן גוריון. עלות בדיקה זו עומדת על 100 שקלים, וניתן לקבל הנחה בגובה 20% כאשר משלמים מראש.

 

בדיקת קורונה בנתב"ג, בשנה שעברה (צילום: Shutterstock)

 

משרד הבריאות הישראלי עלול לבצע שינויים נוספים ולהורות על מגבלות חדשות, בהתאם לתחלואה המקומית. לכן, לכל מי שרכש כרטיס טיסה לחודשיים הקרובים (או כאלה ששוקלים לעשות זאת) מומלץ לבדוק את המדיניות הקיימת בסמוך למועד הטיסה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE