הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הקצין שהעיד בפרשת אוקראינה-גייט: אם טראמפ היה פורש – הוא היה מונע 600 אלף מקרי מוות מקורונה
סגן אלוף בדימוס אלכסנדר וינדמן, שהיה עד מפתח בפרשה והעיד נגד הנשיא לשעבר, טען כי אם היו מצנזרים את טראמפ, "אז הוא כנראה היה זהיר יותר עם המגיפה"

סגן אלוף בדימוס, אלכסנדר וינדמן, שהיה עד מפתח בפרשת אוקראינה-גייט והעיד נגד הנשיא לשעבר בהליך ההדחה נגדו, טען כי דונלד טראמפ אחראי ליותר מ-600,000 מקרי מוות מקורונה בארצות הברית, שהיו נמנעים אם היה פורש מתפקידו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אלכסנדר וינדמן ודונלד טראמפ (צילום: Getty Images)

 

"אם הנשיא היה אחראי והיה עוזב את תפקידו, היו לנו 600,000 אמריקנים נוספים שהולכים ברחובות היום", אמר סא"ל וינדמן בראיון לרשת אם.אס.אן.בי.סי. "אם היו מצנזרים אותו, הנשיא היה עומד על רגליו וכנראה שהוא היה זהיר יותר עם הקורונה. לא היה לנו אסון כלכלי".

וינדמן התעקש כי קיים "היגיון ישיר" בין הזיכוי של טראמפ בהליך ההדחה אל מגיפת הקורונה. ווילי גייטס מערוץ החדשות, שדיבר עם וינדמן, לא הטיל ספק בדבריו ולא הגיב על הטענות הקשות.

וינדמן, שהעניק את הראיון כחלק מקידום ספר חדש שהוציא לאור, היה עד חשוב עבור הדמוקרטים במהלך חקירת ההדחה של טראמפ בבית המשפט. הסגן אלוף העלה חששות משיחת הטלפון של טראמפ עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, שבה לחץ על קייב לפתוח בחקירה הנוגעת למשפחתו של מי שהיה אז המועמד לנשיאות, ג'ו ביידן. עם זאת, הסנאט הצביע על זיכויו של טראמפ משתי אישומים – ניצול לרעה של הכוח שלו ושיבוש הליכים בקונגרס.

לפני כשבוע, כתבת המשפטים של עיתון הניו יורק טיימס, קייטי בנר, מחקה ציוץ שפרסמה בטוויטר בו כינתה את תומכי טראמפ כ"אויבי המדינה" – וזאת לאחר ביקורות רבות שהופנו כלפיה.

דבריה פורסמו על רקע הדיון הראשון בוועדה החוקרת את אירועי ה-6 בינואר בגבעת הקפיטול, אז כתבה שכדי להילחם באיומי הביטחון הלאומי במדינה, הפתרון הוא להתמקד בתומכי הנשיא לשעבר.

"ועדת ה-6 בינואר מדגישה את הדילמה הנוכחית והחיונית של הביטחון הלאומי: כדי להיאבק בלגיטימציה של איומים על הביטחון הלאומי, יש לכנות את תומכיו של פוליטיקאי כאויבי המדינה", כתבה בנר והסבירה: "בתור אמריקנים, אנו מאמינים כי אין להשתמש בכוח של המדינה כדי להתנגד לדמות או מפלגה פוליטית. אבל מה קורה אם נראה שפוליטיקאי מאיים על המדינה? אם הוא ממשיך לעשות זאת מחוץ לתפקידו, וכל המפלגה שלו תומכת באיום הזה?"

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE