הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אתונה עולה באש: הרשויות בעיר הנחו את כל התושבים להסתגר בבתיהם
בעוד יוון חווה את הטמפרטורות הגבוהות ביותר זה שלושה עשורים, כ-80 שריפות פרצו ביממה האחרונה, ועיר הבירה נמצאת במצב חירום בעקבות הקושי להשתלט על הלהבות

הרשויות ביוון הנחו היום (רביעי) את כל תושבי העיר אתונה שלא לצאת מהבתים, וזאת מאחר שהכבאים לא מצליחים להשתלט על השריפה הגדולה המשתוללת מצפון לעיר וכיסתה את השמיים בעשן סמיך.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שריפה באתונה (צילום: רויטרס)

 

יותר מ-500 לוחמי אש פועלים במטרה לכבות את הלהבות שפרצו אתמול באזור התחתון של הר פרניתה, בפאתי אתונה, וזאת בסיוע תשעה מסוקים, חמישה מטוסים, שוטרים ואנשי צבא שמתקשים לפעול באזור הצמחייה הצפוף. בימים האחרונים, פרצו כ-80 שריפות ברחבי המדינה.

"האש עדיין משתוללת, היקפה רחב מאוד ועומס החום חזק מאוד", אמר גורם במכבי האש. כאמור, הרשויות באתונה המליצו לכל תושבי העיר להישאר בבתיהם ולא לצאת שלא לצורך, ולסגור את כל החלונות.

הימים האחרונים ביוון מאופיינים במזג אוויר חריג שלא נראה מאז אמצע שנות השמונים, כאשר הטמפרטורות הגיעו כבר ליותר מ-40 מעלות, מה שיוצר תנאים קשים להשתלטות על האש.

 

שריפה באתונה (צילום: רויטרס)

 

"זה יום קשה למדינה, היו לנו 81 שריפות יער ב-24 השעות האחרונות כתוצאה מתנאי מזג אוויר קיצוניים", אמר אתמול ניקוס חרדליאס, סגן השר במשרד להגנת האזרח. עם זאת, חרדליאס אמר כי לעומת יום שלישי, המצב היום נראה טוב יותר, וזאת בזכות הרוחות והלחות הנמוכה. חזית אחת בערה בעוצמה, אך שלושה מוקדים נוספים כמעט ונכבו ולא דווח על נפגעים.

כאמור, השריפה פרצה ביום שלישי בעיירה ואריפומפי, כ-30 ק"מ צפונית למרכז אתונה. בעזרת הטמפרטורות הגבוהות, האש התפשטה לעיירות סמוכות וכילתה בתים ומכוניות, ואילצה תושבים רבים לברוח מבתיהם. "תודה לאל שעד כה לא היה לנו אובדן בחיי אדם", אמר ראש הממשלה קיריאקוס מיטוטוקיס לאחר ביקור במוקד השריפה.

מפעילת רשת החשמל במדינה, IPTO, מנסה להשיב את החשמל בחלקים של המטרופולין, לאחר שאש פגעה בחוטי חשמל ושיבשה את הרשת.

 

נזק השריפות באתונה (צילום: איי.פי)

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE