הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בדרך למרי אזרחי באמריקה? "צו חובה להתחסן", 'הרופאה של CNN' דורשת מנדט חיסונים פדרלי, בניגוד לחוקה האמריקאית
מגילת הזכויות והחורה האמריקאית לא מאפשרים לממשל לקבל החלטות בנושאי בריאות הפרט כל עוד אין סכנה אימננטית למוות המוני של בני אדם, הדבר לא מפריע לד"ר ליאנה ון שבעבר כינתה את טראמפ "חולה-נפש", לדרוש אחד, בינתיים ביידן שוקל את הדברים

האנליסטית הרפואית של CNN ד"ר ליאנה ון הכריזה כי "הגיע הזמן" לשקול הטלת מנדט חובת חיסונים ברחבי ארצות הברית - דבר המנוגד לחוקה האמריקאית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ד"ר ון בעבר אמרה כי טראמפ הוא חולה נפש שאין להעניק לו סמכויות שלטון (צילום: The Conversation, Modern Healthcare)

ון טענה בשבוע שעבר כי עוד אנשים צריכים להתחסן בגלל הדבקות גרסת הדלתא על מנת שהאוכלוסייה תגיע ל"חסינות העדר".

(דברי ון ב-CNN)

"אני לא חושבת שזה מאוחר מדי. אני חושבת שהגיע הזמן למנדט חיסונים", אמרה הפרשנית לשעבר של ה"וושינגטון פוסט" והמשיכה לציין כי תוכניות התמריץ אינן מצליחות לשכנע מספיק אנשים לקבל זריקה ועל כן הגיע הזמן שהממשלה תפעיל שיטות כפייה על מנת לאלץ זאת. "ראינו שהשיטות האחרות בהן אנו משתמשים כולל תמריצים, חינוך והסברה - כן, הן משכנעות כמה אנשים, אבל יש קבוצת אמצע ענקית, שזה עדיין לא זז אצלה. אנחנו יודעים על סקר שאם יהיו דרישות שאנשים אלה יתחסנו זה יגביר את הכמות, אני חושבת שהגיע הזמן לעשות זאת לטובת בריאות הציבור".

ההצעה של הרופאה באה בעקבות הערות דומות של עמיתה ל-CNN, דון למון, שאמר בשבוע שעבר כי אנשים לא מחוסנים הם "אנוכיים" ו"בורים" הצריכים להיענש ושיש לאסור עליהם להשתתף בחברה.

"מה שצריך לומר לאנשים הוא שאם לא תתחסנו, אינכם יכולים להיכנס למשרד או למקום העסקים או לחדר הכושר, ובטח שלא לעלות על המטוס", אמר לימון.

בכל הנוגע לפקודה ארצית, ג'ו ביידן אמר במהלך מסיבת עיתונאים בשבוע שעבר שהוא רוצה שהממשלה הפדרלית תיישם מנדט, אך עדיין לא בטוח אם זה חוקי.

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE