הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן תוקף את דה-סנטיס המתנגד לחובת המסכות: "זוז מהדרך ואפשר לאנשים לעשות את הדבר הנכון"
על רקע הזינוק בתחלואה בפלורידה, הנשיא פנה למושל, כמו גם למושל טקסס, וביקש מהם לשתף פעולה עם המאבק במגיפה. "תשתמשו בכוח שלכם כדי להציל חיים"

הנשיא ג'ו ביידן מתח אתמול (שלישי) ביקורת על מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, על רקע העלייה בתחלואה במדינה, ואמר כי עליו "לזוז מהדרך" של אנשים אשר מנסים "לעשות את הדבר הנכון".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ג'ו ביידן ומושל פלורידה, רון דה-סנטיס (צילום: איי.פי)

 

הנשיא התבטא כך מכיוון שפלורידה מובילה כעת במספר המקרים החדשים, עם בערך אחד מכל חמישה מקרים באמריקה. אתמול דווחו יותר מ-11,500 אשפוזים, ובימים האחרונים, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, דיווח כי בפלורידה היו יותר מ-50,000 הדבקות חדשות ומאה מקרי מוות.

ביידן האשים גם את דה-סנטיס וגם את מושל טקסס, גרג אבוט, בכך שהם לא החילו הגבלות קורונה, כמו חובת עטיית מסכות או חובת הצגת תעודת חיסון, מדיניות אשר דה-סנטיס דחה למרות הזינוק במקרים.

"כמה פקידי מדינה מעבירים חוקים... שאוסרים על אנשים לעשות את הדבר הנכון", אמר ביידן. "אני אומר למושלים, בבקשה תעזרו. אם אתם לא מתכוונים לעזור, תזוזו מהדרך של אנשים שמנסים לעשות את הדבר הנכון. תשתמשו בכוח שלכם כדי להציל חיים".

אתמול, דה-סנטיס תקף שוב את התקשורת בטענה שהיא יוצרת "היסטריה", תוך שהוא טוען שהמצב בפלורידה לא גרוע כמו בשנה שעברה, מכיוון שהמדינה העדיפה לחסן את התושבים המבוגרים, וכי מספר המתים בקרבם צנח.

"בסופו של יום, האם אני מעדי שיהיו לי 5,000 מקרים במשך 20 שנה או 500 מקרים ברב המבוגרים? אני אעדיף את הצעירים", אמר דה-סנטיס במהלך מסיבת עיתונאים במיאמי בנושא מאמצי שיקום המדינה.

בזמן הדיווחים ברחבי המדינה כי בתי חולים מגבילים ביקורים וכדומה, דה-סנטיס הכריז כי "בתי החולים שלנו פתוחים". לדבריו, בעוד שכמה בתי חולים ראו עומסים כבדים, אחרים, כולל בית החולים הציבורי במיאמי לא הגיע לתפוסה גדולה כמו בשנה שעברה.

 

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס (צילום: איי.פי)

 

נבחרי ציבור דמוקרטים, כמו גם דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי, טענו כי הצעדים של דה-סנטיס מונעים על ידי פוליטיקה. המושל הרפובליקני רואה בעצמו כאחד המועמדים המובילים במרוץ לנשיאות 2024, כשהוא הכריז על "חופש מפאוצ'יזם" בעניין מגיפת הקורונה, בעוד הוא העביר ביקורת כלפי רשויות הבריאות הפדרליות תוך התנגדות לחובת מסכות והטלת סגרים.

סאקי ביקרה את מושל פלרודיה: "אם אתה לא מתכוון לעזור, אם אתה לא עומד בהנחיות בריאות הציבור, זוז מהדרך".

כריסטינה פושאו, הדוברת של דה-סנטיס, אמרה מוקדם יותר השבוע כי סאקי מתארת את הפעולות של המושל באופן שגוי, וציינה כי מוקדם יותר השנה המושל קידם חיסונים באופן פעיל. כמו כן, פושאו אמרה כי תלמידים יכולים לעטות מסכות בבתי הספר, אבל ההחלטה היא בידי ההורים. "על ידי התעלמות מזלזלת במאמציו של המושל דה-סנטיס להגן על תושבי פלורידה הפגיעים, סאקי היא זו שמשחקת בפוליטיקה עם המגיפה".

הנציג הדמוקרטי צ'רלי כריסט, שמתמודד לתפקיד מושל פלורידה, קרא אתמול לדה-סנטיס לנקוט בצעדים נוקשים יותר כדי לוודא שיותר מ-100 אלף עובדי המדינה מחוסנים. לדבריו, העובדים צריכים לקבל את הזריקות או להידרש לבדיקה מדי שבוע.

"אני קורא למושל לדרוש באופן מיידי שעובדי המדינה שלנו יחוסנו, ואם הם בוחרים שלא, שיבדקו באופן קבוע, ויעטו מסכות", אמר כריסט. "אם דיסני, וולמארט והצבא שלנו יכולים לעשות את זה, גם ממשלת פלורידה יכולה. אין שום סיבה שפלורידה תהיה שוב בעמדה הזאת. הגיע הזמן להפסיק לשחק משחקים ולהתייחס למגיפה הזאת ברצינות ולסיים אותה אחת ולתמיד".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE