הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
העולם מתחמש בזירת ים סין: ארה"ב מוכרת לטיוואן ציוד צבאי חדיש
לאחר שממשל טראמפ סיפק את הסחורה בפנטגון ובבית הלבן מבינים שחייבים להגן על בת הברית הקטנה הנעמדת בנחישות למול סין, התגובה הסינית? בוושינגטון עדיין ממתינים לה

לאחר סדרה של מכירות נשק לטייוואן במהלך השנה האחרונה של טראמפ אשר החריפו את המתח הקשה בין סין וארה"ב, אישר ממשל ביידן ביום רביעי את מכירת הנשק הראשונה לאי שסין טוענת לבעלות עליו.

בלומברג מתאר את העסקה הפוטנציאלית של כ-750 מיליון דולר הכוללת 40 האוויצרים חדשים שהם בעצם רכב צבאי דמוי טנק עם תותח ענק.

בנוסף ל-1,700 ערכות שנועדו להמיר קליעים לתחמושת מדויקת יותר באמצעות חיישנים מונחי GPS. החוזה של BAE Systems חייב לעבור קודם כל בקונגרס, ולמרות שמדובר במספר לא גדול למכירה במדינה זרה ובעלות נשק של פחות ממיליארד דולר, הסמליות היא עצומה ותיראה כפרובוקציה המנסה להוקיע בקול רם את סין.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האוויצר אמריקאי בשדה (צילום: זירוהדג')

המכירות נתפסות כמיועדות לשיפור יכולת הצבא הטייוואני להדוף פלישה סינית פוטנציאלית, המבוססת על ציוד שיש בידי הצבא האמריקאי כיום.

"העסקה משמשת תזכורת לשותפות הביטחון הלאומי ההדוק בין ארצות הברית וטייוואן, מכיוון שסין מפרה כעת את זכות המרחב האווירי של טייוואן" "כמעט מדי יום", אמר רופרט ג'יי האמונד-צ'יימברס, נשיא מועצת העסקים ארה"ב-טייוואן.

"אנו גם מקווים לראות הצעות נוספות מממשל ביידן עם יכולות חדשות לטייוואן תוך סיוע בהרחבת היציבה הצבאית הנוכחית ובהמשך שיפור יכולת ההגנה העצמית הרב-שכבתית שלה".

אכן פלישות אוויריות אלה של סין גדלו במהלך ממשל ביידן.

טייוואן מחפשת אסטרטגיה המכונה "מבצר טייוואן" - הכוללת בניית מספיק כלי נשק מתקדמים בכדי להדוף תקיפה סינית ישירה - לפחות עד שניתן יהיה לקרוא לבעלות ברית גדולות יותר.

בשנה שעברה לאחר שממשל טראמפ דחף קדימה שבע עסקאות מכירה גדולות של מערכות נשק חסרות תקדים לאי הדמוקרטי, ה-"דרום סין מורנינג פוסט" הזהיר מפני ה"קווים האדומים "של סין".

אכן, בניגוד לתחומים אחרים של מחלוקת טריטוריאלית, כמו בים סין הדרומי, אנליסטים אומרים כי בייג'ין לא תראה גמישות בנושא חימוש טייוואן.

"שבכוחה לאחד מחדש את טייוואן עם היבשת", נכתב אז.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE