הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מכורים לקפה? כדאי שתקראו את זה
קפה הוא אחד המשקאות האהובים והמבוקשים בעולם, ורובנו פותחים איתו את הבוקר. אך מה קורה כאשר מתמכרים לקפה? וכוס קפה אחת הופכת להיות שש? מסתבר כי שתייה מוגזמת של קפה יכולה לא רק להזיק לבריאות, אלא גם לעלות באופן משמעותי את הסיכוי לפגיעה מוחית

מי לא נהנה מכוס קפה טובה? בעיקר בשעות הבוקר, לפני שהיום מתחיל, או באמצע היום, בשביל לקבל עוד קצת אנרגיה עד שאפשר לעזוב את המשרד ולחזור הביתה. אך כמעט כמו על דבר, כאשר מדובר על כמות גבוהה, מתחילה הבעיה. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מחקר חדש גילה כי מי ששותה כמויות גבוהות של קפה יכול לגרום להתכווצות בנפח המוח, ולהגדלה ניכרת בסיכון לחלות בדמנציה. מה הכוונה לכמויות גבוהות? לפי הנתונים, מדובר על למעלה מ-6 כוסות קפה ביממה אחת. כך לדוגמא, מי ששותה כמות כזו של קפה, יהיה בסיכון של יותר מחמישים אחוזים לחלות בדמנציה, זאת בהשוואה למי ששותה כוס או שתיים ביום. 

במחקר המדובר השתתפו עשרות אלפי אנשים בגילאים 30 ועד 70, ובמהלכו נדבקו נתונים שונים כגון אורח חיים, מדדי בריאות, צריכת קפה, נפח המוח, ומחלות שונות. בשונה ממחקרים קודמים, אשר לא היו חד משמעיים, המחקר החדש בהחלט לא מותיר מקום לספק. 

אז איך מפחיתים את צריכת הקפה? ריכזנו עבורכם כמה טיפים מרכזיים: 

  1. נסו להתרגל לפתוח את הבוקר עם משקה חם אחר, שהוא לא קפה. למשל, תה ירוק, קקאו חם, או סיידר. אם אתם בכל זאת מתקשים, תמיד תוכלו לבחור בקפה נטול קפאין. 
  2. הקטינו את כוס השתייה שלכם. מדובר על אחד השינויים הקלים שניתן לעשות, אותו מספר של כוסות קפה, אך כמות קטנה יותר. 
  3. נסו להימנע מקניית קפה בחוץ. 
  4. תשתו יותר מים במהלך היום, זה יכול לעזור לכם למתן את הצורך בעוד כוס קפה. 
  5. אל תשכחו כי קפאין קיים גם בעוד משקאות כגון תה, שוקו, משקאות אנרגיה, וכדומה. לכן, תנסו להימנע גם מהם. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE