הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רעידת אדמה מחקרית: "חיסונים שלא עוצרים התפשטות עלולים לייצר מוטציות חדשות"
מחקר הזוכה בימים אלה לחשיפה יוצאת דופן טוען - "המידע שבידנו מראה כי חיסונים נגד-מחלות שלא מונעים הידבקות עלולים ליצור תנאים המקדמים את היווצרות רצפים פתוגניים הגורמים למחלות קשות יותר גם אצל לא מחוסנים"

"חיסונים נגד מחלות שאינם מונעים העברה, יכולים ליצור תנאים המקדמים הופעת זנים פתוגניים הגורמים למחלות קשות יותר במארחים לא מחוסנים". כך על פי תוצאות מחקר מדעי שפורסם בכתב העת המדעי Plus Biology לפני מספר שנים וזוכה עתה לתפוצה אדירה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: ניו יורק פוסט)

שאלת המחקר של החוקרים הינה "האם חיסונים יכולים לגרום לאבולוציה של פתוגנים קטלניים יותר?".

התשובה הינה כי "החכמה המקובלת היא שהברירה הטבעית תסיר פטותגנים קטלניים אצל הוירוס המארח שהוחדר בחיסון".

אך לדעת החוקרים, "חיסונים המאפשרים למארח להישאר בחיים ומורידים את ההעברה יכולים להעביר רצפים קטלניים יותר ולעבור דרך אוכלוסיות".

המטרה בניסוי לפי שמונת החוקרים שהשתתפו במאמר היא "להראות באמצעות ניסוי על עופות שחוסנ כנגד מחלת מרק'ס, שהחיסון מגביר את הכשירות של הפתגוניים החיוניים יותר, והופכים את זה לאפשרי ליצור רצפים היפר-פטוגניים קטלניים יותר".

מסקנתם הינה כי

"חיסוניות הנובעות מחיסון ישיר או על ידי חיסון-אם מגביר את הישרדות הגן המארח אך לא בולם בהכרח את הזיהום, ושכפול וויראלי גם כן לא נבלם. בכך תקופות ההדבקה הופכות ארוכות יותר עבור רצפים שאלמלא כן לא היו מתמידים".

"המידע שבידנו מראה כי חיסונים נגד-מחלות שלא מונעים הידבקות עלולים ליצור תנאים המקדמים את היווצרות רצפים פתוגניים הגורמים למחלות קשות יותר גם אצל לא מחוסנים"

 

12% לא
88% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE