הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מכה למושל פלורידה: פסיקת ביהמ"ש סוללת את הדרך לקראת חידוש הפלגות הנופש
על אף הצעת החוק שעליה חתם המושל, במסגרתה נאסר על חברות לדרוש הוכחת התחסנות מלקוחות, בית המשפט הפדרלי בפלורידה קבע שנורוויג'ן קרוז ליין יכולה לדרוש תעודת התחסנות מנוסעיה. בעקבות ההחלטה, כבר ביום ראשון הקרוב תצא הפלגת הנופש הראשונה של החברה מאז פרוץ המשבר אשתקד

חברת השייט "נורוויג'ן קרוז ליין" יכולה לדרוש מכלל הנוסעים להציג תעודת התחסנות לפני העלייה לאונייה, וזאת בניגוד לחוק שקידם מושל המדינה. כך נקבע אתמול (ראשון) בבית המשפט הפדרלי בדרום פלורידה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אוניית 'נורוויג'ן ג'ם', שתפליג ביום ראשון הקרוב ממיאמי (צילום: AP)

 

כזכור, בחודש מאי האחרון חתם המושל רון דה-סנטיס על הצעת החוק, במסגרתה נאסר הן על בתי עסק והן על גופים ממשלתיים לעשות שימוש ב"דרכון חיסונים". או במילים אחרות, לא ניתן לאסור על כניסת אנשים שאינם מחוסנים לבתי עסק, ובמקרה הזה לקרוזים השונים.

במעמד החתימה על הצעת החוק, דה-סנטיס הסביר שמטרת החוק היא לשמור על פרטיות וחירות של כל התושבים: "ההחלטה האם להתחסן או לא זוכה להגנה בפלורידה, ולכל בית עסק או גוף ממשלתי אין את הסמכות לסרב להעניק שירות לאדם לפי החלטתו בנושא זה".

בנורוויג'ן ביקשו בכל זאת לחייב את הנוסעים להציג תעודת התחסנות, והסוגיה הגיעה לבית המשפט הפדרלי. כאמור, בסופו של דבר השופטת קתלין וויליאמס פסקה נגד המושל ולטובת חברת הקרוזים.

בפסיקתה השופטת הסכימה עם טענת החברה, לפיה תוסב פגיעה חסרת תקדים בתעשיית הקרוזים אם יתאפשר להוציא הפלגות ללא מחוסנים. כמו כן, השופטת וויליאמס אמרה שפלורידה "לא הציגה אף טיעון הגיוני שמציג ראיות, עובדות או תקדים משפטי להחלטה. איסור על הצגת תעודת התחסנות בהכרח מסכן את הציבור הרחב".

 

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס (צילום: רויטרס)

 

כאשר המושל דה-סנטיס חתם על הצעת החוק מוקדם יותר השנה, מנכ"ל נורוויג'ן קרוז ליין - פרנק דל ריו - הסביר שהחוק במדינה עלול להוביל לכך שהחברה תיאלץ למצוא נמלים חלופיים לקראת עונת התיירות העמוסה.

"זו דילמה קלאסית של חוק פדרלי כנגד חוק מקומי", הסביר בזמנו המנכ"ל, "עורכי הדין שלנו סבורים שהחוק הפדרלי הוא זה שקובע, ולא החוק במדינה. ישנן מדינות אמריקאיות נוספות שבהן ניתן לעגון, וניתן להפעיל את הקרוזים מיעדים בקריביים במקום פלורידה".

"נורוויג'ן הוכיחה שביטול חובת ההתחסנות בקרב הנוסעים תסב פגיעה לבריאות הציבור, ומאידך עורכי דין מטעם פלורידה לא הצליחו להוכיח שישנה תועלת ציבורית כלשהי במדיניות", כתבה השופטת בפסיקתה.

 

מנכ"ל נורוויג'ן קרוז ליין, פרנק דל ריו (משמאל) והשופטת קתלין וויליאמס (צילום: AP)

 

דל ריו התייחס לפסיקה אמש ומסר: "בריאותם וביטחונם של האורחים, הצוות והקהילות שבהן אנחנו מבקרים הם הדבר החשוב ביותר עבורנו היום, מחר ולנצח. זה לא סלוגן סתמי, אנחנו מאמינים בזה לחלוטין והמחויבות שלנו למדיניות זו באה לידי ביטוי במאמצים שעשינו כדי לספק את חווית הקרוז הטובה ביותר בפלורידה".

בעקבות הפסיקה, בנורוויג'ן כבר הודיעה שביום ראשון הקרוב תצא הפלגה ממיאמי - הקרוז הראשון של החברה מאז פרוץ המשבר אשתקד.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE