הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הצצה נדירה לחיים פרועים: ״סיפור אהבה פסיכדלי״
הסרט התיעודי מספר את סיפורה של ג'ואנה הארקורט, שהייתה בת זוגו של המשורר והפסיכולוג טימותי לירי, אשר מוכר בעיקר בעקבות שימושו בסמים פסיכודליים. השילוב בין השניים הוליד מערכת יחסים מופרעת, מרתקת, והרסנית

ג'ואנה הארקורט נולדה למשפחה יהודה עמידה, והעבירה את רוב שנות הנעורים שלה בצל מלחמת העולם השנייה, אשר השפיעה עמוקות על אימה ועל האופן בו חינכה וגידלה את הארקורט. כבר משנות העשרים המוקדמות שלה, הארקורט הייתה מוקפת מחזרים, מה שאיפשר לה לטפח אורח חיים ראוותני ולדלג בין מסעדה יוקרת אחת, למלון בוטיק אחר. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הארקורט פגשה את לירי כאשר היה בן 52 ומעמדו כבר התבסס בקרב הציבור בתור מי שמתנסה בסמים פסיכדליים כגון LSD, מה שלא מצא חן בעיניי הנשיא ניקסון. השניים הפכו לזוג די מהר, כאשר סביבתם הייתה עמוסה בכוכבים הגדולים ביותר של שנות השישים והשבעים. 

הסרט למעשה שם מרכז את הארקורט אשר מתראיינת לאורך כל אורכו, ומספרת על מערכת היחסים המורכבת שלה עם טימי. במילים אחרות, מדובר על דוקו לכל דבר, כזה שמלווה בקטעי וידאו, תצלומים, פלאשבקים, וכמובן, גרפיקה פסיכדלית. 

אמנם הארקורט מוצבת במרכז הסרט, אך למעשה מדובר על סרט שמבקש לספק הצצה אותנטית ומרתקת על חייו של אגדת ה-LSD, טימותי לירי, שהיה דמות צבעונית, שנויה במחלוקת, פרועה, ובעיקר יוצאת דופן. 

כמובן כי הארקורט בעצמה רחוקה שנות אור מלהיות דמות משעממת, כאשר כבר בתחילת הסרט היא מספרת כיצד התנסתה במגוון רחב של סמים, שכבה עם חברים קרובים שלהם, שרפה קשרים, הייתה מאוהבת בנשים ובגברים, ובסך הכל, הצליחה לייצג חוסר יציבות נפשי בעצמה. 

למעשה, הארקורט נמצאת ברכבת הרים רגשית לאורך כל מערכת היחסים שלה עם לירי, אשר באה לידי ביטוי ברגעי שפל ורגעי אופוריה. רגע אחד היא מאוהבת עד מעל הראש ובטוחה שהזוגיות שלהם היא לנצח, וברגע השני היא מנסה להסיח את דעתה באמצעות חומרים שונים כגון סמים, אלכוהול, ומין. 

דווקא דמותה של הארקורט מתגלה כמעניינת במיוחד, כאשר לאורך הצפייה מתגלה אלמנט מהותי באופי שלה, והוא חרדת נטישה. ג'ואנה עושה כל שביכולתה בשביל להימנע מנטישה מצידו של לירי, ולמעשה, מצידו של כל אדם קרוב בחייה. 

אותו פחד מנטישה, מניע אותה ללוות את לירי כמעט לכל מקום אליו הוא הולך, וגם כאשר הוא נאסר, היא לא מצליחה לשחרר ולהמשיך בחייה. עד שיום אחד, לאחר ריב גדול בין השניים, לירי יוצא מהבית, אליו הוא לא חוזר יותר. 

ג'ואנה מציגה את האירוע כמשהו טראומטי, ובעיקר בלתי פתור עבורה. למעשה, מדובר על הגשמת הסיוט הכי גדול שלה, ממנו היא ניסתה כה להימנע: לירי נטש אותה, ולא הסביר למה. כך ״סיפור אהבה פסיכדלי״ עוסק לא רק במערכת יחסים כמעט ניורטית, הרסנית, ממכרת, אלא גם בקווי האופי של שתי דמויות מרתקות, ובעיקר, כה יוצאות דופן.  



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE