הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר ישראלי ראשון מסוגו בעולם: "אותן תופעות לוואי קיימות בחיסון השלישי כמו בשני ובראשון"
מחקר חלוצי שנערך על ידי קופת חולים כללית בישראל מעיד על נתונים דומים בכל הנוגע לתופעות הלוואי הקיימות במנת התגבור השלישית כבחיסונים הקודמים של פייזר

רוב האנשים שמקבלים את זריקת פייזר השלישית חוו תופעות לוואי דומות או פחותות למינון השני - כשהסימפטום השכיח ביותר הוא כאב במקום ההזרקה, כך עולה ממחקר ישראלי חדש.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: עודד באליטי - AP)

כ-88 % מהאזרחים הישראלים שקיבלו מנה שלישית של פייזר דיווחו כי הם מרגישים "דומה או טוב יותר" ממה שהם הרגישו לאחר הזריקה השנייה, כך עולה ממחקר שערכה קופת חולים כללית, ספקית הבריאות הגדולה במדינה.

הממצאים הראשוניים שפורסמו ביום ראשון מגיעים על בסיס שאלון שחולק לכ-4,500 אנשים שקיבלו את זריקת התגבור בין ה-30 ביולי ל-1 באוגוסט.

כ-31% דיווחו על תופעות לוואי כגון כאב או נפיחות באזור ההזרקה.

עוד 0.4% אמרו שהם סובלים מקשיי נשימה ואחוז אחד דיווח כי הם פנו לקבלת טיפול רפואי בגלל אחת או יותר מתופעות הלוואי הקיימות בחיסוני פייזר.

ישראל החלה לחלק את המינון השלישי לפני כעשרה ימים לאנשים מעל גיל 60 במטרה להכיל את התפשטות גרסת הדלתא המדבקת ביותר שהולכת ומתפשטת בארץ.

רן באליצר, קצין החדשנות הראשי של כללית, מסר כי למרות שהתוצאות מהמחקר הן "ראשוניות", הדבר מצביע על כך שלמינון השלישי ברוב המקרים ישנן תופעות לוואי דומות למינונים קודמים של פייזר.

"למרות שעדיין אין לנו מחקר ארוך טווח על היעילות והבטיחות של מנת התגבור השלישית, בכל הנוגע לניהול הסיכונים האישיים של כל בן 60 ומעלה, ממצאים אלה ממשיכים להצביע על היתרון של החיסון כעת, יחד עם הצורך בהתנהגות זהירה בקרב מבוגרים והימנעות מהתכנסות בחללים סגורים", אמר באליצר.

נכון לעכשיו למעלה מחצי מיליון ישראלים כבר קיבלו את מנת החיסון השלישית.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE