הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סגירת החשבונות ב"דומיניון": הוגשו תביעות עתק כנגד ערוצי חדשות המזוהים עם הימין הקיצוני
אחרי שפעלה במישור המשפטי כנגד סידני פאוול ורודי ג'וליאני שקידמו את תיאוריות הקונספירציה של הנשיא הקודם, חברת ציוד ההצבעות הגישה תביעות כנגד ניוזמקס ו-OANN בסך 1.3 מיליארד דולר כ"א. המנכ"ל: "מטח השקרים של הנאשמים יצרו וממשיכים ליצור נזק כבד לחברה, ללקוחות ולעובדים שלנו"

"דומיניון מערכות הצבעה", יצרנית ציוד הבחירות בארה"ב שמצאה את עצמה במרכז תיאוריות הקונספירציה של הנשיא לשעבר טראמפ ותומכיו, ממשיכה לבצע 'סגירת חשבונות' עם הגופים שקידמו את אותן קונספירציות.

לאחר שכבר הגישה תביעות כנגד רשת פוקס ניוז ושניים מעורכי דינו של טראמפ - רודי ג'וליאני וסידני פאוול - כעת דומיניון הגישה שתי תביעות כנגד רשתות נוספות: ניוזמקס ו-One America News Network, או OANN.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התביעה הוגשה נגד ניוזמקס (מימין) ורשת OANN

 

במסמכים שהגישה לבית המשפט, דומיניון דורשת לקבל פיצוי בגובה 1.6 מיליארד דולר מכל אחת מהרשתות השמרניות, שקידמו את תיאוריות הקונספירציה לפיהן "הבחירות נגנבו מטראמפ".

אם לא די בכך, בדומיניון החליטו לתבוע גם את פטריק בירן, לשעבר מנכ"ל האתר Overstock ואחד האנשים שהשתתף בנאומו של טראמפ ב-6 בינואר, זמן קצר לפני שמאות תומכיו הסתערו על גבעת הקפיטול במטרה לעצור את ספירת הקולות הרשמית של הבחירות.

 

 

בתביעה אנשי דומיניון סיפקו פירוט מלא של "הטענות השקריות" של הרשתות. כך לדוגמה, בתביעה שהוגשה כנגד ניוזמקס נכתב שהיא "סייעה ליצור ולטפח מציאות אלטרנטיבית שבה למעלה זה למטה, לחזירים יש כנפיים ודומיניון ביצעה הונאת ענק כדי לגנוב את הבחירות מדונלד טראמפ".

במקרה אחר נטען שרשת OANN ראיינה "מתמטיקאי מומחה" שסיפר שלא יתכן שטראמפ הפסיד, למרות שבפועל מדובר באדם שעוסק בהתקנת מתקנים בגני שעשועים.

 

ציוד לבחירות של דומיניון (צילום: Getty Images)

 

כזכור, מאז הבחירות בשנה שעברה, מדינות רבות ביצעו ספירות חוזרות ולא גילו אי-סדרים כלשהם. יתרה מכך, סוכנות אבטחת הסייבר ותשתיות של ארה"ב (CISA) פרסמה דו"ח זמן קצר לאחר הבחירות, בו הוסבר ש"הבחירות לנשיאות היו המאובטחות ביותר בהיסטוריה האמריקאית".

"אנחנו מודעים לכך שישנן טענות חסרות ביסוס והרבה מיסאינפורמציה בנוגע לתהליך הבחירות, אך אנחנו מבקשים להבהיר שיש לנו אמון מלא בביטחון וביושר הבחירות. גם לכם התושבים צריך להיות אמון בכך. כאשר עולות שאלות בנושא הזה, יש לפנות לגורמים הרשמיים המנהלים את הבחירות ולראות בהם כגוף אמין", נכתב בדו"ח של CISA.

אך תומכיו של טראמפ לא בדיוק התרגשו מכך, והם ממשיכים להאשים את דומיניון, שסיפקה ציוד לבחירות ב-28 מדינות, מצאה את עצמה כיעד המרכזי של אותן טענות.

"מטח השקרים של הנאשמים יצרו וממשיכים ליצור נזק כבד לחברה, ללקוחות ולעובדים שלנו", כתב ג'ון פולוס, מנכ"ל דומיניון, בתביעות שהוגשו, "אין לנו שום ברירה מלבד לדרוש שאותם גופים ישאו באחריות".

 

סידני פאוול וג'וליאני, בעת שקידמו שקרים בחודש נובמבר (צילום: רויטרס)

 

כאמור, בחודש ינואר האחרון דומיניון הודיעה שהיא הגישה תביעת דיבה נגד סידני פאוול, ודורשת לקבל 1.3 מיליארד דולר כפיצוי: "הנתבעת פאוול טענה באופן כוזב שדומיניון ביצעה הונאת בחירות, שדומיניון נוצרה בוונצואלה כדי לבצע הונאת בחירות עבור הוגו צ'אבס ושדומיניון שיחדה את הרשויות בג'ורג'יה", נכתב בתביעה. עוד טענה החברה שאמירותיה של פאוול גרמו לחברה להוציא מיליוני דולרים על אבטחת העובדים ולבצע 'בקרת נזקים' בעקבות ההשמצות שלה.

שבועות ספורים לאחר מכן, החברה הגישה תביעה נוספת כנגד רודי ג'וליאני, גם היא על סך 1.3 מיליארד דולר: "חייבת להיות לקיחת אחריות על קמפיין הדיסאינפורמציה שהתנהל כנגד דומיניון ומערכותיה", הסביר בזמנו טום קלייר, עורך דין המייצג את החברה, שהוסיף שג'וליאני "הסב נזק חסר תקדים שגרם לחברה להיות רדיואקטיבית, דבר שהוביל לפגיעה כלכלית".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE