הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארה"ב וקוריאה הדרומית פתחו בתרגיל צבאי משותף; ק. הצפונית: "הם צריכים לשלם מחיר יקר"
חצי האי הצפוני אמר כי התרגיל שנערך על ידי שכנתה מדרום והאוייבת מהמערב, "מאיים על ביטחון העם שלנו ומסכן את המצ בחצי האי הקוריאני"

ארצות הברית ודרום קוריאה צריכות לשלם מחיר על התקדמות בתרגילים הצבאיים המשותפים השנתיים, שמתחילים השבוע. כך אמרה קים יו-ג'ונג, בכירה בממשלה הצפון קוריאנית ואחותו של המנהיג קים ג'ונג און.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דגל ארה"ב וקוריאה הדרומית (צילום: רויטרס)

 

התרגילים הם "מעשה של הרס עצמי שעליו יש לשלם מחיר יקר, מכיוון שהם מאיימים על ביטחון העם שלנו ומסכנים עוד יותר את המצב בחצי האי הקוריאני", אמרה יו-ג'ונג בהודעה שפרסמה בערות החדשות הממכלתי, KNCA. "הם הביטוי החי של המדיניות העוינת של ארצות הברית כלפי קוריאה הצפונית, שנועדה לחנוק את המדינה שלנו בכוח".

יו-ג'ונג, שהאשימה את הדרום ב"התנהגות בוגדנית", אמרה כי מדינתה תגביר את המאמצים לחזק את היכולות שלה, והוסיפה כי היא קיבלה סמכות לשחרר את ההצהרה הזו – מה שמרמז שהמסר הגיע ישירות מאחיה המנהיג.

ארצות הברית ודרום קוריאה החלו ביום שלישי באימונים מקדימים, עם אימונים ממוחשבים גדולים אשר מתוכננים לשבוע הבא. התרגילים, שצפויים להתקיים בין התאריכים ה-16 באוגוסט ועד ה-26, הביאו לתסיסת המתח בחצי האי, לאחר שהיחסים בין סיאול ופיונגיאנג התחזקו באופן מפתיע אחרי שנה של נתק.

שעות לאחר דבריה של יו-ג'ונג, קוריאה הצפונית לא ענתה לשיחות בקו הקריאני הפנימי, כך ממשרד ההגנה של קוריאה הדרומית. שתי הקוריאות בודקות פעמיים ביום את קו טלפון החירום ביניהן.

 

קים יו-ג'ונג, בכירה בממשלת קוריאה הצפונית ואחותו של מנהיג המדינה (צילום: רויטרס)

 

אך ההתנהלות של חצי האי הצפוני עשויה לפגוע במאמצים של מנהיג קוריאה הדרומית, הנשיא מון ג'יאה-אין, לפתוח מחדש את משרד הקשר המשותף, שפיונגיאנג סגרה בשנה שעברה, וכמו כן לקיים פסגה רשמית כחלק מהמאמצים לשקם את היחסים בין המדינות.  

אנליסטים אמרו כי מטרת ההצהרה של קוריאה הצפונית מגיעה על רקע האטה כלכלית ממושכת. "נראה שהרטוריקה הנוקשה של קוריאה הצפונית נגד תרגילי הגנה אמריקניים ודרום קוריאניים, עוסקים יותר בפוליטיקה פנימית מאשר באותות לוושינגטון", אמר לייף-אריק איזלי, פרופסור באוניברסיטת איווה בסיאול. "משטר קים מסיט את האשמה בקושי לחזק ולאושש את הכלכלה לאחר המגיפה. כמו כן, פיונגיאנג מנסה ללחוץ על המועמדים לנשיאות דרום קוריאה להביע עמדות אחרות אל מול מדיניות הסנקציות של ארה"ב".

דובר משרד ההגנה של קוריאה הדרומית סירב להגיב על התרגיל עם האמריקנים, ואמר כי שתי המדינות עדיין דנות על התזמון, ההיקף ושיטת התרגילים. ממשרד האיחוד של קוריאה הדרומית, האחראי ליחסים עם השכנה בצפון, נמסר כי הם לא יתייחסו לספקולציות האלה אך יתכוננו לכל תרחיש אפשרי.

דובר משרד ההגנה האמריקני, מרטין מיינרס, סירב גם הוא להגיב להצהרה של יו-ג'ונג ואמר שזה מנוגד למדיניות בנושא אימונים. "אירועי אימון משולבים הם החלטה דו צדדית, וכל החלטה תהיה הסכם הדדי", אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE