הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"יעזרו בפינוי השגרירות": אלפי חיילים אמריקאים יישלחו לאפגניסטן
על רקע הדיווחים לפיהם הטליבאן כבש את שתיים מתוך שלוש הערים הגדולות במדינה, צבא ארה"ב שולח 3,000 חיילים - שני גדודי מארינס וגדוד נוסף של הצבא - לבירה קאבול. דובר משרד החוץ הדגיש: "השגרירות תמשיך לפעול"

כ-3,000 חיילים אמריקאים יגיעו במהלך היומיים הקרובים לבירת אפגניסטן, קאבול, וזאת במטרה לסייע בפינוי האמריקאים שנותרו בשגרירות בעיר. כך אמר מוקדם יותר היום (חמישי) דובר הפנטגון, ג'ון קירבי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


איש ביטחון בעיר השלישית בגודלה באפגניסטן, מוקדם יותר היום (צילום: Getty Images)

 

כזכור, לוחמי הטליבאן ממשיכים לכבוש שטחים נרחבים במדינה, ולפי ההערכות הם מחזיקים בשני-שליש מאפגניסטן, לרבות העיר השלישית בגודלה, הראת. אם לא די בכך, הטליבאן גם בדרך לכבוש את העיר השנייה בגודלה, קנדהאר.

בפנטגון הסבירו שהוחלט לשלוח גדוד של צבא ארה"ב ושני גדודים של חיל הנחתים ("המארינס"), ומטרתם תהיה לסייע באבטחת נמל התעופה הבינלאומי חאמיד כרזאי בקאבול. במקביל, מספר גדודים נוספים יישלחו לכוויית כדי לשמש כתגבור.

השגרירות האמריקאית במדינה תישאר פתוחה, אך יתכן שמדובר בצעד האמריקאי הראשון לקראת פינוי מלא של השליחות הדיפלומטית.

 

ג'ון קירבי, דובר הפנטגון (צילום: AP)

 

הנשיא ביידן התחייב לפנות את כל כוחות צבא ארצות הברית מהמדינה עד ה-31 באוגוסט, ונדמה כי ההתקדמות האדירה שרשם הטליבאן במהלך השבועות האחרונים אינה מצליחה לשנות את דעתו.

נד פרייס, דובר משרד החוץ, הדגיש כי השגרירות תמשיך לפעול מסביב לשעון: "כל השירותים הדיפלומטיים יינתנו, אנחנו רק מצמצמים את הנוכחות האזרחית שלנו בקאבול לאור המצב הביטחוני המתפתח".

כפי שדיווחנו מוקדם יותר השבוע, ישנם דיווחים נרחבים על עריקות המונים מעמדות צבאיות, ונסיגה של כוחות אפגניים כמו גם עסקאות שנערכו עם הטליבאן למסירת כפרים וערים עם מעט מאוד התנגדות בשטח.

דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, הכחיש שזה המצב, והודה כי "אין הרבה מה לעשות בשלב זה, והציע בתוקף כי אפילו נפילת קאבול תגיע בקרוב. התשובה לשאלה היא 'לא הרבה'", אמר קירבי כאשר נלחץ על פעולות אפשריות כדי למנוע את התבוסה.

"זאת אומרת, אין לנו כוחות בשטח הפועלים בשותפות איתם, אך אנחנו בהחלט נתמוך מהאוויר, היכן שאפשר, בתוך כך זה לא תחליף למנהיגים בשטח, זה לא תחליף למנהיגות פוליטית בקאבול, זה לא תחליף לשימוש ביכולות מול היכולת שאנו יודעים שיש להם", הוסיף קירבי.

עוד הוא נשאל מדוע הכוחות שהוכשרו על ידי ארה"ב הובסו בקצב מהיר, שאלה אליה הגיב כי מדובר בשאלה ל"בכירים באפגניסטן ובשטח, לא למשרד ההגנה".

"כוחות הטליבאן שולטים כעת ב -65% מהשטח האפגני, מאיימים לקחת 11 בירות מחוז ואת קאבול" כך דיווח רויטרס.

"הממשלה משכה את הכוחות ממחוזות כפריים שקשה להגן עליהם. ומתמקדת בהחזקת מרכזי אוכלוסייה גדולים. בעוד גורמים רשמיים ביקשו ללחוץ על פקיסטן השכנה להפסיק את תגבורת האספקה לטליבאן ו​​הזורמת מעבר לגבול. פקיסטן מכחישה כל מתן גיבוי לטליבאן", לפי רויטרס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE