הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
השופטת "השמרנית" התירה לאוניברסיטאות לקבל ללימודים רק סטודנטים מחוסנים
איימי קוני בארט השמרנית לכאורה דחתה על הסף את עתירתם של שמונה סטודנטים מאוניברסיטת אינדיאנה היוקרתית, טענה כי מותר להתנות לימודיי סטודנטים בכך

השופטת איימי קוני בארט דחתה ערעור שהוגש לבית המשפט העליון ביום חמישי בעקבות דרישת אוניברסיטת אינדיאנה שתלמידיה יתחסנו נגד COVID-19 בכדי להשתתף בשיעורים בסמסטר-הסתיו.

קבוצה של שמונה סטודנטים מאוניברסיטת אינדיאנה ביקשה מבית המשפט להוציא צו חירום החוסם את דרישת האוניברסיטה, בטענה שהתנגדותם לקבל את החיסון "מבוססת על חששות לגיטימיים", כולל מצבים רפואיים קיימים וסיכונים פוטנציאליים הכרוכים בחיסון.

"הגנה על אחרים אינה פוטרת את החברה שלנו מהקאנון המרכזי של האתיקה הרפואית הדורשת הסכמה מרצון מודע", כתבו עורכי הדין של התלמידים בעתירת חירום שהוגשה לבית המשפט.

בארט, בעלת סמכות השיפוט לגבי ערעורי חירום שהובאו מאינדיאנה, קיבלה את ההחלטה לחסום את הערעור באופן חד-צדדי ומבלי להעביר את הנושא לבית המשפט.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אוניברסיטת אינדיאנה (מימין) השופטת בארט (משמאל). (צילום: Dailycaller) 

זו הייתה הפעם הראשונה שבית המשפט העליון במדינה התבקש לשקול את חוקיות דרישת החיסון, על פי חדשות NBC.

באתר אוניברסיטת אינדיאנה נכתב כי היא תחייב את הסטודנטים וחברי הסגל להתחסן נגד COVID-19 עד תחילת סמסטר הסתיו ב-23 באוגוסט או להיבדק מדי שבוע עד שיקבלו את החיסון.

אך תלמידים יכולים לבקש פטור דתי, אתי או רפואי עד לאישור בית הספר. שופט פדרלי באינדיאנה סירב בעבר להוציא צו מניעה ראשוני שחוסם את דרישת החיסון ביולי, וחלק על התלמידים כי דרישת החיסון של האוניברסיטה מפרה את זכויותיהם החוקתיות ואת חוקי המדינה.

פסק דין של בית המשפט לערעורים מאוגוסט הסכים עם השופט באינדיאנה, וציין כי בית המשפט העליון קבע בשנת 1905 כי מדינות יכולות לחייב את כל בני הציבור להתחסן נגד אבעבועות שחורות.

בית המשפט לערעורים אמר כי הדרישה של אוניברסיטת אינדיאנה הייתה פחות מחמירה מכיוון שהיא מאפשרת פטורים לסטודנטים שהתנגדו.

יותר מ-720 מכללות ואוניברסיטאות ברחבי הארץ מחייבות כעת סטודנטים להתחסן על מנת שיוכלו להשתתף בשיעורים.

על פי נתוני "כרוניקל ההשכלה הגבוהה", מספר גדל והולך של חברות ואפילו הצבא האמריקאי הציגו דרישות לחיסון.

 
0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE