הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משרד החינוך בלוס אנג'לס הודיע רשמית: מורים יחויבו להתחסן ולעבור בדיקות קורונה שבועיות
שלושה ימים בלבד לפני פתיחת שנת הלימודים, ומשרד החינוך השני בגודלו בארצות הברית מכריז על מדיניות חדשה. לצד דרישת ההתחסנות (שקיימת בקליפורניה בין כה וכה), כלל הנמצאים בבתי הספר יעברו בדיקות קורונה לפחות פעם בשבוע

כלל המורים ועובדים בבתי הספר של משרד החינוך בלוס אנג'לס (Los Angeles Unified School District, או LAUSD) יחויבו להתחסן כדי להמשיך בעבודתם.

בנוסף, בהודעה שפרסמה הבוקר (שישי) הסבירה מפקחת החינוך בפועל, מייגן ריילי, כי כלל המורים ועובדים יידרשו לעבור בדיקות קורונה שבועיות גם אם הם מחוסנים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בתי ספר ברחבי לוס אנג'לס (צילום: Shutterstock / Getty Images)

 

"המדע ברור ביותר: החיסונים הם חלק חיוני ובלתי נפרד במאבק כנגד נגיף הקורונה", כתבה המפקחת ריילי בהודעת משרד החינוך שפורסמה הבוקר.

 

 

ריילי אף הדגישה כי המורים ועובדים יחויבו להיות 'מחוסנים באופן מלא', מושג שלפי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) מתייחס למי שקיבל את זריקת החיסון האחרונה (השנייה במקרה של פייזר ומודרנה, הראשונה במקרה של ג'ונסון אנד ג'ונסון) לפני שבועיים או יותר.

בשל כך, מפקחת החינוך הסבירה שהמדיניות תיכנס לתוקף באופן רשמי רק ב-15 באוקטובר, כחודשיים לאחר ששנת הלימודים החדשה תיפתח (ביום שני הקרוב, ה-16 באוגוסט).

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

בהודעת משרד החינוך הובהר כי מורים ועובדים עלולים להיענש אם הם לא יתחסנו, ויתכן שהם יוצאו לחופשות ללא תשלום. עם זאת, כן יתאפשר למורים ועובדים מסוימים לא להתחסן, אם הם בוחרים שלא לעשות זאת בגלל בעיה בריאותית או אמונה דתית.

בעקבות המדיניות החדשה שהוכרזה הבוקר, כלל השוהים בבתי הספר - מורים, תלמידים ושאר העובדים - יידרשו לעבור בדיקת קורונה שבועית, גם במידה שהם הספיקו להתחסן.

כזכור, החלטת משרד החינוך בלוס אנג'לס מגיעה ימים ספורים לאחר שמושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, הכריז על חובת התחסנות למורים ברחבי המדינה.

"מדובר בצעד נוסף שנקטנו בו לצד הנחיות רשויות הבריאות המקומיות והפדרליות", הסבירה ריילי, "המדיניות שלנו נועדה לספק שכבת הגנה נוספת לבתי הספר, בייחוד עבור התלמידים הצעירים ביותר".

 

מפקחת החינוך בפועל, מייגן ריילי, על רקע אחד מבתי הספר במחוז (צילום: Getty Images / משרד החינוך)

 

בארגון המורים הגדול בלוס אנג'לס - United Teachers Los Angeles, או UTLA - הביעו תמיכה נרחבת במהלך.

"אני בעצמי אם לתלמיד בכיתה ה', והמשפחה שלי עוברת תקופה של חוסר וודאות בדיוק כמו משפחות רבות", הסבירה ססילי קרוז, נשיאת ה-UTLA, "בזכות הנהלים שמחנכי ה-UTLA ומשפחות התלמידים נאבקו עליהם, יש לנו את המדיניות הנוקשה ביותר בארה"ב. אך הווריאנט דלתא אינו דומה לדבר שראינו עד כה במשבר, בייחוד עם השפעתו על ילדים, ולכן כולנו צריכים לפעול כדי להגן את האנשים הפגיעים ביותר".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE