הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הרוגים ונזק כבד בעקבות רעידת אדמה חזקה בהאיטי: "סבירות גבוהה לקורבנות רבים"
עוד לא ברור מהם ממדי האסון מרעש האדמה בעוצמה 7.2 שהורגש הבוקר באזור הקריביים. ראש הממשלה בדרכו לאזור. "הרבה בתים נהרסו, אנשים מתו ורבים בבתי החולים"

חשש לנפגעים רבים ונזק כבד לאחר שרעידת אדמה חזקה בעוצמה 7.2 הורגשה בהאיטי הבוקר (שבת), כך נמסר מהשירות הגאיולוגי האמריקני. "אני יכול לאשר שיש מקרי מוות, אבל עדיין אין לי מספר מדויק", אמר ג'רי צ'נדלר, מנהל ההגנה האזרחית בהאיטי, לסוכנות הידיעות AFP. "אנחנו עדיין אוספים מידע", אמר והוסיף כי מרכז החירום של המדינה הופעל. תחילה הוצאה אזהרת צונאמי חמורה, אך לאחר זמן מה האפשרות נשללה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תמונות ראשונות מהנזק מרעידת האדמה בהאיטי (צילום: טוויטר)

 

"סבירות להרוגים רבים ואסון נרחב", נמסר מהמכון הגיאולוגי של ארצות הברית. משרד ההגנה האזרחי של האיטי אמר לרשת סי.אן.אן כי ישנם הרוגים ונזק. בשלב זה לא ידוע מה המספר או ההיקף.

ראש ממשלת האיטי, אריאל הנרי, בדרכו למוקד האסון. "בעקבות רעידת האדמה שגרמה לנזק עצום, הנחיתי את כל הגורמים לנקוט בכל צעדי החירום הנדרשים", כתב הנרי בטוויטר. זהו המשבר ההומניטרי הראשון של הנרי בתור ראש ממשלה, אחרי שנכנס לתפקיד בתחילת יולי בעקבות התנקשות ברה"מ הקודם.

"אני מחזק את הרוח, הסולידריות והמחויבות של כל תושבי האיטי, המתאחדים כדי להתמודד עם הסיטואציה הדרמטית שאנחנו חווים כרגע. אחדות זה כוח", כתב בציוץ נוסף.

 

 

 

רעש האדמה הורגש כ-12 ק"מ מצפון מזרח לסן לואי דו סוד, ובעומק של 13 קילומטרים. נוסף לכך, הסופה הטרופית 'גרייס' צפויה לפגוע בהאיטי בין יום שני לשלישי, ועלולה לגרום להרס נוסף על ידי רוחות חזקות וגשמים כבדים המעלים חשש להצפות.

"הרבה בתים נהרסו, אנשים מתו ורבים בבית החולים", אמרה כריסטלה סנט הילייר, המתגוררת ליד מוקד הרעש. "כולם ברחוב עכשיו והזעזועים ממשיכים להגיע".  

גם המרכז הסיסמולוגי האירופי-ים תיכוני, EMSC, דיווח על רעידות אדמה באזור ואמר כי מדובר בעוצמה של 7.6.

 

 

כזכור, רעידת אדמה בעוצמה 7.0 התרחשה בהאיטי ב-12 בינואר 2010, והותירה אחריה בין 220,000 ל-300,000 הרוגים, פצעה מאות אלפי אנשים נוספים, גרמה להרס רב והשאירה למעלה ממיליון תושבים ללא קורת גג.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE