הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מנסים להתמיד עם הדיאטה וכלום לא עוזר? הנה ארבעה מחסומים שחשוב שתכירו
פעמים רבות דיאטה יכולה להרגיש כמו מלחמה חסרת סיכוי, אבל החדשות הטובות הן שזה ממש לא צריך להיות כך. באמצעות היכרות מעמיקה עם מחסומים אפשריים, תוכלו להפוך את התסכול והכישלון לאופטימיות והצלחה, שלא רק יעזרו לכם להתמיד ולהוריד במשקל, אלא גם לשפר את החיים

בתהליך של דיאטה, כאשר המטרה היא לרדת במשקל, נראה כי בכל פעם כשהרעב מגיע לבקר, מדובר באויב רציני, שכמעט בלתי אפשרי לגבור עליו. אך למעשה, המכשול האמיתי שעומד בפנינו הוא מחסום כזה או אחר, שאנחנו פשוט לא מודעים אליו. אותו מחסום, הופך את כל התהליך לקשה ומתסכל יותר, ופעמים רבות אף מוביל לכישלון מוחץ. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אך כאשר אנו מכירים את המחסומים האפשריים, אשר מונעים מאיתנו להתמיד ולהצליח בדיאטה, קל לנו יותר להתמודד איתם, ואף לנפץ אותם בדרך אל משקל היעד. הנה ארבעה מרכזיים כאלה:

1. אתם לא אובייקטיבים 

פעמים רבות, מי שסובל מעודף משקל סובל גם מדימוי גוף שלילי וחוסר ביטחון. אותם רגשות מובילים לראייה סובייקטיבית. במילים אחרות, גם אם הורדתם במשקל, סיכוי נמוך שתצליחו לראות את זה ולפרגן לעצמכם. אותם רגשות גם גורמים לנו לשפוט את עצמנו בחומרה יתרה, ולברוח מעשייה או התמדה. אז מה אפשר לעשות? קודם כל לתרגל אהבה עצמית וקבלה. תזכירו לעצמכם בכל יום שאתם בדרך הנכונה, שכל צעד נחשב וחשוב, ובעיקר, תקבלו את עצמכם כפי שאתם, גם עכשיו, לפני שהגעתם למטרה. 

2. הכל או כלום 

גישת ״הכל או כלום״ משפיעה לרעה על השליטה העצמית שלנו, ובעיקר על היכולת לשמור על משקל תקין לאורך זמן. לכן, נסו להימנע מראייה של שחור לבן, ותבינו שגם אם אתם נמצאים כעת בהליך של דיאטה, וערב אחד נפלתם על עוגת שוקולד עשירה, מחר תמיד תוכלו להתחיל מחדש. בנוסף, במקום להיצמד לתפריט קשוח שיהיה לכם קשה להתמיד בו, נסו לערוך שינויים קטנים באורח החיים, שלא יגרמו לכם להרגיש מקופחים, ובעיקר לא יגרמו לכם לסבול. 

3. להשתחרר מטראומות עבר 

מחקרים של השנים האחרונות מצאו קשר ישיר בין טראומות מהילדות לבין סיכון מוגבר להשמנת יתר. לא מדובר בטראומות קשות בהכרח, אלא גם בדברים ״פשוטים״ יותר, כמו חרם, בדידות, וכדומה. לכן, מדובר על נושא ששווה לחקור אותו ולגעת בו. היכרות מעמיקה יותר עם עצמנו תאפשר לנו לשפר את השליטה על חיינו, ועל תפריט הדיאטה שלנו. חשוב לזכור כי לא מדובר בפתרון קסם, אלא בתהליך הדרגתי, אך שעתיד לשפר את איכות החיים שלכם. 

4. אי אפשר לברוח מרגשות 

רבים מאיתנו אוכלים אכילה רגשית, מדובר על פעולה שנועדה להרגיע סערה פנימית או רגשות עזים שאנחנו לא מעוניינים להרגיש. הבעיה היא שאותה אכילה רגשית עוזרת באותו הרגע, אך מעצימה את הרגש ממנו רצינו להימנע, מאוחר יותר. אז מה עושים? ובכן, מנסים לאמץ כלים שיעזרו לנו לשפר את התגובה לאותו רגש. למשל, לתרגל מדיטציה, להחליף את החטיפים בירקות ופירות, לישון שנת לילה איכותית וטובה, לעשות פעילות גופנית, ועוד. 



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE