הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אלפי תעודות חיסון מזויפות שנשלחו מסין אותרו על ידי רשות המכס האמריקנית
קציני הגנת הגבולות תפסו בנמל בטנסי לפחות 121 משלוחים עם עשרות כרטיסי חיסון "באיכות נמוכה", שנשלחו משנג'ן אל ארה"ב. "אין באמת ניסיון להסתיר אותם"

אלפי תעודות חיסון מזויפות נגד הקורונה שנשלחו מסין אל ארצות הברית, נתפסו על ידי קציני סוכנות המכס והגנת הגבולות בטנסי בשנה האחרונה. כך מסרה הסוכנות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


משלוח מסין של תעודות חיסון מזויפות (צילום: רשות המכס והגנת הגבולות האמריקנית)

 

שוטרים בנמל ממפיס איתרו לפחות 121 משלוחים אשר כללו בסך הכל 3,017 תעודות "באיכות נמוכה" שנשלחו מעיר הנמל שנג'ן שבדרום הרפובליקה הקומוניסטית. המסמכים המזויפים הגיעו עם לוגו של המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, בפינה הימנית העליונה, עם רווחים ריקים למילוי שמות, תאריכים ומקום החיסון, תאריכי לידה וספק החיסונים.

מגורמי האכיפה שתפסו את ניסיון ההברחה, נמסר כי הם הבינו שהתעודות הן מזויפות בגלל שגיאות כתיב ומילים לא גמורות. "הנמענים עבור התעודות האסורות נמצאים, לצערנו, בכל רחבי ארצות הברית", נכתב בהודעה. כמו כן, נמסר כי השוטרים תפסו בלילה אחד לפחות 15 משלוחים כאלה.

רוב המשלוחים מסומנים בדרך כלל כ"כרטיסי ברכה מנייר \ כרטיסי ברכה לשימוש", ולרוב מגיעים באריזות של 20, 50 או 100 תעודות. "אין באמת ניסיון להסתיר את הכרטיסים", נמסר מרשות המכס ומשמר הגבול.

קנייה, מכירה או שימוש בתעודות חיסון מזויפות נגד וירוס הקורונה הוא פשע, מסרה הסוכנות, והעוסקים בכך עלולים לקבל עונש, מקנס כספי ועד עונש מאסר של חמש שנים. כמו כן, הרשויות אמרו כי הזמנת כרטיסים כאלה מבזבזת את זמנם של שוטרי משמר הגבול, שפועלים כדי לאתר העברות חשודות כמו סמים.

"החיסונים הם בחינם וזמינים בכל מקום. אם אינך מעוניין לקבל חיסון, זו החלטה שלך. אבל אל תזמין תעודה מזויפת, אל תבזבז את זמנם של הקצינים שלי, אל תפר את החוק", אמר מייקל נייפרט, מנהל נמל ממפיס.

נייפרט הוסיף כי הקצינים בנמל "ממשיכים במחויבותם לעצור הברחות מזויפות ולסייע בהגנה על הקהילות שלנו. אבל רק תדעו, שכאשר אתם מזמינים תעודות חיסון מזויפות, אתם מנצלים את הזמן של השוטרים שלי שצריכים לתפוס פנטניל או מתאמפטמין".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE