הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסופה הטרופית 'פרד' מתחזקת ומתקרבת לחופי פלורידה ואלבמה
מרכז ההוריקנים הלאומים העלה שוב את רמת המסוכנות של ההוריקן, המגיע מאזור מפרץ מקסיקו. הסופה צפויה להכות בחופי המדינות ב-24 השעות הקורובת.

מרכז ההוריקנים הלאומי החזיר את האזהרה על הסופה הטרופית 'פרד' במפרץ מקסיקו, שעות לאחר שבוטלה האזהרה על הסופה 'גרייס'. כמו כן, נמסר כי שקע טרופי חדש נוצר באוקיינוס האטלנטי ביום ראשון בלילה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הסופות 'פרד' ו'גרייס' נכנסו אל הקריביים (צילום: מרכז ההוריקנים האמריקני)

 

הסופה 'פרד' צפויה לעבור במפרץ ולהכות בחוף ביום שני אחר הצהריים, לדברי החזאים. הם אמרו שתושבי אלבמה ועד מרכז פלורידה צריכים לעקוב אחר התקדמות המערכת הטרופית.

האזהרה חלה על חופי פנהנדל בפלורידה, נאוולה ועד ווא'ולה\ג'פרסון, והיא תימשך לפחות במהלך ה-24 שעות הקרובות. התרעות פורסמו גם באזור ביג בנד. לפי יום ראשון בלילה, הרוחות נעות ב-85 קמ"ש.

לקראת הגעתו של 'פרד', מושל פלרודיה, רון דה-סנטיס, הכריז על מצב חירום. מושלת אלבמה, קיי אייבי, פרסמה ביום שבת הודעה כי הממשל עוקב אחר מזג האוויר ו"יהיה מוכן לפעול ברמת המדינה לפי הצורך".

כאמור, רמת המסוכנות של הסופה 'גרייס' הורדה לאחר שמהירות הרוחות ירדו ל-55 קמ"ש, מתחת לסף ה-63 קמ"ש המגדיר סופה טרופית. 'גרייס' ממוקמת כ-415 ק"מ דרום-מזרחית לפורט-או-פרינס בהאיטי, לפי יום ראשון בלילה, אשר ספגה לפני יומיים רעידת אדמה חזקה מאוד שגרמה בינתיים לכ-1,300 הרוגים ונזק עצום.

אזהרות הסופה בפורטו ריקו ואיי הבתולה בוטלו, ובהאיטי והרפובליקה הדומניקנית עוקבים אחר התפתחותה. כעת, הסופה נעה מערבה במהירות של 24 קמ"ש.

'גרייס' ו'פרד' צפויות להביא איתן גשמים בכמות של 10 עד 20 ס"מ עד יום שלישי.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE