הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שעות לפני שהוריקן צפוי לפגוע בהאיטי – מניין ההרוגים ברעידת האדמה זינק ל-1,300
הרשויות במדינה דיווחו על יותר מ-7,000 בתים שנהרסו כליל ועוד כ-5,000 מבנים כמו בתי ספר וכנסיות. בתי החולים עמוסים בפצועים מהרעש לצד חולי קורונה

מניין ההרוגים ברעידת האדמה הקשה שהכתה ביום שבת בהאיטי, זינק ביום ראשון ללפחות 1,297 – זאת בעוד האומה מוכת אסונות הטבע מתכוננת לסופה הטרופית 'גרייס' שצפויה להגיע לחופים שלה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תושבי האיטי שביתם נהרס ברעידת האדמה ישנים בחוץ (צילום: איי.פי)

 

המדינה, שעדיין מתאוששת מההתנקשות בחייו של ראש הממשלה ג'ונבל מויס בחודש שעבר, דיווחה על יותר מ-7,000 בתים שנהרסו ועוד כמעט 5,000 מבנים שנפגעו ברעש האדמה, כולל בתי חולים, בתי ספר וכנסיות.

כעת, המרכז הלאומי להוריקנים צופה בין 4 ל-8 סנטימטרים של גשם בהאיטי במהלך יום שני בעקבות הסופה 'גרייס', מה שמוסיף איום על שיטפונות ומפולות.

הזינוק במספר הקורבנות מרעידת האדמה בעוצמה 7.2, הגיע שעות לאחר שבתי החולים בלס קייס, עיר נמל בדרום-מערב האי, דיווחו כבר כי הם "מוצפים" עם פצועים. גורמים רשמיים במדינה אמרו שלפחות 5,700 בני אדם נפגעו מהרעש.

בתי החולים, אשר מלאים גם ככה בחולי קורונה, זקוקים ל"הכל", אמר ד"ר ינוברט פייר, רופא ילדים מקומי בארגון בריאות ללא מטרות רווח, המפעיל את בית החולים סנט בוניפאס, כשעתיים מלה-קייס.

"לרבים מהחולים יש פצעים פתוחים, והם נחשפו לסביבה לא כל כך נקייה", אמר ד"ר פייר, לאחר שביקר בשני בתי חולים בלס קייס, האחד עם כ-200 פצועים והשני עם כ-90. "אנו צופים להרבה זיהומים".

 

חיפוש אחר ניצולים בין ההריסות (צילום: רויטרס)

 

ראש ממשלת האיטי, אריאל הנרי, אמר ביום שבת לאחר האסון כי הוא שולח גורמי חירום ללה קייס כדי לסייע. הוא הכריז על מצב חירום של חודש במדינה, אך אמר כי לא יבקש עזרה בינלאומית לפני שיעריך את היקף הנזק.

"אנו מגייסים את כל המשאבים שלנו כדי לסייע לקורבנות", אמר הנרי, "אני שולח את תנחומיי למשפחות קורבנות רעידת האדמה האלימה, שגבתה חיים והרס רב".

סרטון שפורסם ברשתות החברתיות זמן קצר לאחר רעש האדמה, הראה עשרות מתושבי העיר עוברים בין בתים הרוסים ובתי מלון מפוררים, מחפשים את יקיריהם בין החורבות. "הדבר החשוב ביותר הוא לאתר כמה שיותר ניצולים מתחת להריסות. למדנו שבתי החולים המקומיים, במיוחד של לס קייס, מוצפים בפצועים", אמר ראש הממשלה הנרי.

 

(צילום: איי.פי)

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE