הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כך תהפכו את המקלחות שלכם לכלי עוצמתי לריפוי ושריפת קלוריות
אתם גם ככה מתקלחים לפחות פעם ביום - אז למה שלא תהפכו את המקלחות לבריאות יותר? • מחקרים רבים מוכיחים: מקלחת בשיטת הרמב"ם עובדת! • נכון, כמו כל הרגל חדש, זה קשה בהתחלה ליישם, אבל אולי הכתבה הבאה תעניק לכם מוטיבציה

איך להתקלח על פי הרמב"ם? רפואה ותזונה בשיטת הרמב"ם (רבי משה בן מימון) שבה לחיינו בעידן הדיגיטל - בגדול וברוח סערה. תורת הרמב"ם נצפית במיליונים בסרטונים של אישים רבים: ד"ר גיל יוסף שחר, הרב יובל הכהן אשרוב, הרב זמיר כהן ועוד רבים - ונעשתה לנושא שיחה ברשתות החברתיות.

 

רחצה הוא כלי ריפוי עוצמתי. למה? כי אנשים בעולם המערבי עושים את הפעולה הזאת בממוצע בכל יום - ולכן שווה להשקיע דקותיים של קריאה ולהבין איך ניתן להפוך את המקלחת לכלי עוצמתי לריפוי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפכו את המקלחות שלכם לכלי עוצמתי לריפוי

הפכו את המקלחות שלכם לכלי עוצמתי לריפוי // צילום: SHUTTERSTOCK

 

הרמב"ם ממליץ להתקלח במים חמימים ונעימים, אבל עם התקדמות המקלחת להשתמש במים יותר ויותר פושרים - ולסיים את המקלחת עם מים קרים. לשון הרמב"ם: "ורוחץ כל גופו בחמין שאין הגוף נכווה בהן… ואחר כך ירחוץ גופו בפושרין, ואחר כך בפושרין מן הפושרין, עד שירחוץ בצונן…".

הרמב"ם לא ממליץ לשטוף את הראש במים קרים, אלא רק מהצוואר והעורף ומטה: "ולא יעביר על ראשו כלל, לא פושרין ולא צונן". ככלל, הרמב"ם ממליץ לשטוף את הראש רק במים חמים מאוד (ללא ציון הסיבה).

הרמב"ם מזהיר בימות הגשמים לא לרחוץ במים קרים: "ולא ירחוץ בצונן, בימות הגשמים". כמו כן, הרמב"ם מציע לא להתרחץ עד שמגיעים לזיעה: "ולא ירחוץ עד שיזיע וייפרך כל גופו", וכן, אין לבצע מקלחות ארוכות מדי: "ולא יאריך במרחץ; אלא כשיזיע וייפרך גופו, ישתטף וייצא".

רבי יוסף בן מימון (רמב"ם) // צילום: מתוך SHUTTERSTOCK

 

"עד שהקור נעשה לא נעים"

 

ד"ר גיל יוסף שחר מייסד "המרכז לרפואה בשיטת הרמב"ם" הוציא סרטון קצר ביוטיוב שמסביר על מקלחת לפי הרמב"ם. ד"ר שחר הוסיף והמליץ בדקה האחרונה של המקלחת, להלקלח במים קרים ככל האפשר, "לפחות דקה עם מים קרים, עד שהקור נעשה קצת לא נעים". על פי הרמב"ם, מומלץ להתקלח פעם בשבוע. עם זאת, ההמלצה ככל נראה מקורה מההרגלים שהיו באותה התקופה, אך ההתרשמות היא שיש להתרחץ לעיתים קרובות.

 

התועלות שעולות מעולם המדע

ד"ר שחר מסביר את התועלות המחקריות שבפעולה זו: המרצת מחזור הדם, המרצת תנועת הלימפה, סגירת הנקבוביות וחיזוק את מערכת החיסון. בנוסף לכך, מקלחת קרה תורמת לעלייה באנרגיה ומחזקת את מערכת החיסון.

מחקרים מראים שמכת קור על הגוף מפעילה את תאי השומן החומים. השם שלהם אולי מטעה. מדובר אמנם על תאי שומן, אבל תפקידם בעצם לשרוף שומן. ההערכה היא שתאים אלו נשחקים עם הגיל, ושמקלחת קרה מסייעת לשמר אותם.

3% לא
97% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE