הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כבר בימים הקרובים: מומחים ימליצו לכולם על חיסון שלישי שמונה חודשים אחרי המנה השנייה
לאחר מחקרים רבים, שחלקם נערכו בישראל, ארה"ב תמליץ בשבוע הקרוב לכל האמריקנים, ללא קשר לגיל שלהם, לקבל את המנה השלישית של החיסון נגד הקורונה

מומחים אמריקנים צפויים להמליץ על חיסון נוסף נגד הקורונה לכל האמריקנים, ללא קשר לגיל שלהם, שמונה חודשים לאחר שקיבלו את המנה השנייה – וזאת כדי להבטיח הגנה מתמשכת, וזאת בעוד זן הדלתא מתפשט במהירות ברחבי הארץ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: רויטרס)

 

פקידי בריאות פדרליים בדקו באופן אקטיבי האם יש צורך בזריקה נוספת עבור מחוסנים  כבר בסתיו הקרוב, ובחנו את מספק המקרים בארצות הברית ואת המצב במדינות אחרות, כמו ישראל,שם מחקרים ראשוניים מצביעים על כך שרמת ההגנה מפני מחלה קשה צנחה בקרב אלה שהתחסנו בינואר.

ההודעה על ההמלצה צפויה להתפרסם בימים הקרובים, כך על פי שני גורמים המעורים בנושא, ששוחחו עם סוכנות הידיעות איי.פי באופן אנונימי.

הזריקה הנוספת תתחיל להינתן באופן נרחב רק לאחר שמינהל המזון והתרופות, ה-FDA, יאשר רשמית את החיסון השלישי.

בשבוע שעבר, גורמי הבריאות בארצות הברית המליצו על חיסון שלישי לאנשים מחוסנים עם מערכת חיסונית חלשה, וציינו כי אותם אנשים נמצאים בסיכון גבוה יותר להידבק בוירוס והביאו עדויות לכך שהאפקטיביות של החיסון נחלשת עם הזמן.

ד"ר פרנסיס קולינס, מנהל המכון הלאומי לבריאות, ה-NIH, אמר ביום ראשון כי ארצות הברית תוכל להחליט בשבועיים הקרובים האם להציע לאמריקנים זריקות חיזוק לקורונה בסתיו הקרוב.

בין הראשונים שצפויים לקבל את החיסון השלישי יהיו עובדי הבריאות, אזרחים ותיקים בבתי אבות ואמריקנים מבוגרים אחרים, שהיו מהראשונים לקבל את הזריקות בתחילת מבצע החיסונים בדצמבר אשתקד.

מאז, יותר מ-198 מיליון אמריקנים קיבלו לפחות מנת חיסון אחת נגד הקורונה, כך על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), כאשר יותר מ-168 מיליון כבר מחוסנים במלואם. ובכל זאת, המדינה חווה גל רביעי עם זינוק משמעותי בתחלואה, וזאת בעקבות זן הדלתא, שמקורו בהודו, שמתפשט באגריסביות.

 

(צילום: איי.פי)

 

ארה"ב למעשה פועלת כמו ישראל, אשר כבר הציעה למחוסנים בני 60 ומעלה את הזריקה השלישית.

במשך חודשים, גורמים רשמיים אמרו כי אנשים אשר התחסנו במלואם עם פייזר, מודרנה או ג'ונסון וג'ונסן, מוגנים נגד הקורונה, כולל גרסת הדלתא. אך עם הזמן והזינוק בתחלואה, גורמי בריאות אמריקנים שינו את דעתם.

"קיים חשש שיעילות החיסון עלולה להיחלש, והדלתא היא קשה, ואנחנו צריכים להתמודד איתה. השילוב של השניים אומר שאולי נזדקק לזריקת חיזוק, וכנראה שנתחיל עם אנשי הבריאות, כמו גם אנשים בבתי אבות ואז בהדרגה נמשיך" עם אחרים, כמו אמריקנים מבוגרים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE