הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר: איזה אורז הכי בריא?
מחקר של המרכז לרפואת הרמב"ם: איזה אורז הכי כדאי לכם לצרוך? באיזה אורז יש כמה שפחות רעלים? מהו האורז בעל האורז הגליקמי הנמוך ביותר ומה זה ארסן? • רמז: זה לא האורז שבתמונה

רבים מאיתנו אוכלים אורז לפחות פעם בשבוע. לכל אחד ואחת יש אורז מועדף - ומהו האורז שלכם? זה יכול להיות בסמטי, פרסי, יסמין, אורז עגול, אבל אם אתם כבר אוכלים אורז – למה שלא תהפכו את אכילת האורז לבריאה יותר? בואו נראה כיצד אכילת אורז משפיעה על הבריאות שלנו. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פרסי, בסמטי, יסמין או בר. מהו האורז הבריא ביותר? // צילום: SHUTTERSTOCK

 

ד"ר גיל יוסף שחר, רופא בהכשרתו ומטפל בשיטת רפואת הרמב"ם ציין בסרטון ביוטיוב שיש שני פרמטרים עיקריים לפיהם יש לבחור את האורז הבריא ביותר: כמות הארסן והערך הגליקמי.

הארסן היא מתכת כבדה ורעילה שנדבקת לחלקיקי האורז. במחקר שבוצע במרכז לרפואת הרמב"ם על זני האורז שנמכרים במדינת ישראל נמצא כי האורז בסמטי המלא ואורז היסמין מכילים את הכמות הנמוכה ביותר של ארסן.

אז שני מועמדים הגיעו לקו הגמר. מי ינצח? מבין שני הזנים הללו איזה אורז נעדיף? ד"ר שחר מציין כי לאורז היסמין יש ערך גליקמי גבוה יותר, ולכן, בעת אכילתו תעלה אצלנו רמת הסוכר בדם יותר מאשר באכילת האורז הבסמטי.

לכן, כאשר נשקלל את כמות הארסן הנמוכה יחסית של שני הסוגי האורז לצד הערך הגליקמי שלהם, האורז הבסמטי המלא יהיה הבריא ביותר.

61% לא
39% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE