הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קריאה לפתוח בחקירה נגד בן אנד ג'ריס בעקבות החרם על ישראל: "פעולות אנטישמיות"
הסנאטור ריק סקוט מפלורידה פנה למשרד המסחר בטענה שהחרם על הגדה המערבית ומזרח ירושלים עשויה להפר את החוק, האוסר על חרם נגד מדינה ידידותית לארה"ב

הסנאטור ריק סקוט מפלורידה קרא למשרד המסחר לפתוח בחקירה נגד בן אנד ג'ריס על רקע ההחלטה לאסור מכירה בחלקים בישראל, בטענה שהחרם על הגדה המערבית עשוי להפר את חוק מינהל היצוא.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מפעל בן אנד ג'ריס בבאר טוביה, ישראל (צילום: Shutterstock)

 

במכתב שנשלח למזכירת משרד המסחר, ג'ינה ריימונדו, סקוט האשים את בן אנד ג'ריס באנטישמיות, וטען כי הוא סבור שיש צורך בחקירה שתבדוק האם הצעד שהחברה נקטה מפר את החוק. "אני כותב לך לאור ההחלטה של בן אנד ג'ריס, חברה אמריקנית שבבעלות יוניליוור, להשתתף בחרם זר האוסר על מכירת הגלידה שלה בחלקים של ישראל", כתב סקוט, שכיהן בעבר כמושל פלורידה.

"אני מודאג מאוד מהפעולות האנטישמיות של בן אנד ג'ריס, ומאחר שהמשרד נגד חרמות נמצא תחת סמכותך, אני קורא למשרד המסחר לפתוח בחקירה האם ההחלטה האחרונה של בן אנד ג'ריס מפרה את חוק הייצוא משנת 1969", כתב סקוט.

על פי חוק הייצוא משנת 1969, הנשיא מחויב "לאסור על ציות לחרם זר או תמיכה בו נגד מדינה ידידותית לארצות הברית, למעט חריגים מפורטים".

סקוט ציין כי הפסקת המכירה בגדה המערבית ובמזרח ירושלים מחייבת את החברה להפסיק את הסכם הרישוי שלה – אשר תסתיים בשנת 2022 – עם הזכיין המקומי שבישראל המפיץ את המוצר באזור כבר עשרות שנים.

"בן אנד ג'ריס פועלת בישראל באמצעות זכיין בעל רישיון, חברה ישראלית שהפיצה גלידה ברחבי הארץ מאז 1987 ומפעילה את אחד ממתקני הייצור הזרים הבודדים של החברה. נוסף למתקן הייצור, בעל הרישיון מאפשר לבן אנד ג'ריס להפעיל שתי חנויות מפעל ולהפיץ את הגלידה בחנויות ברחבי ישראל, כולל ביהודה ושומרון", המשיך סקוט.

 

הסנאטור הרפובליקני ריק סקוט מפלורידה (צילום: רויטרס)

 

הרפובליקני מפלורידה אמר כי "נראה שזו ההחלטה הראשונה של בן אנד ג'ריס להחרים את המכירות שלה במדינה זרה, כלומר המדינה היהודית היא היעד הראשון של החברה. בהתחשב בלחץ מולו התמודדו בן אנד ג'ריס מצד ארגונים חיצוניים, במיוחד אלה המעורבים בתנועת החרם BDS, יש סיבה להאמין שכוונת בן אנד ג'ריס היא לציית לחרם זר ללא אישור".

לבסוף, סקוט קרא לחברה להיות אחראית אם החרם אכן יימצא לא חוקי. "אני קורא לפתוח בחקירה שתברר אם בן אנד ג'ריס או יוניליוור הפרו את חוק מינהל היצוא. חרמות כאלה על מדינות זרות מהוות הפרת החוק והן אנטישמיות להחריד. אין להן מקום בארצות הברית, ובשיתוף עם המשרד נגד חרמות ומשרד המשפטים, אני מבקש שתקבע אם גורמים אלה מפרים את החוק, ואם כן – לתת להם דין וחשבון מלא".

הביקורת של סקוט תואמת את דעתו של מושל פלורידה המכהן, רון דה-סנטיס, אשר הוסיף את תאגיד יוניליוור לרשימת החברות שמחרימות את ישראל, כאשר המשמעות היא שאם ההחלטה של החברה לא תבוטל תוך 90 יום – פלורידה תעצור את כל ההשקעות הכספיות בתאגיד.

6% לא
94% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE