הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פרופ' אלטוביה: "אנחנו חייבים להפנים - החיסונים לא מובילים לחסינות עדר"
הסיבה המרכזית: מחוסנים ממשיכים להדביק ולהידבק • "החיסון לא ימנע את הדינמיקה של ההופעה של הגל הבא", ציינה הפרופ' בראיון לעו"ד אלדד יניב • "החיסון לא יקטע את הלולאה בה אנו חיים" • גם אם חלמנו על חיסון עדר, הנתונים מצביעים על כך שזה לא אפשרי באמצעות חיסונים • אז כיצד ניתן להגיע לחיסון עדר?

פרופ' שושי אלטוביה, חברה ב"מועצת החירום הציבורית למשבר הקורונה" קוראת לשינוי התודעה, ובעקבות כך לשינוי המדיניות בקרב מקבלי ההחלטות. הפרופ' מאתגר את הדעה הרווחת על "חסינות עדר" בראיון פייסבוק לעו"ד אלדד יניב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צילום: SHUTTERSTOCK

 

"החיסון לא מונע הדבקה"

"החיסון לא מונע הדבקה, לא יביא אותנו לחיסון העדר - ולא יביאו אותנו לאפס הדבקה או מיעוט הדבקה", כך פתחה פרופ' שושי אלטוביה את הראיון עם עו"ד אלדד יניב. הפרופ' הוסיפה וציינה כי "החיסון לא ימנע את הדינמיקה של ההופעה של הגל הבא". לדבריה, לא סביר שהחיסון יקטע את הלולאה בה אנו נמצאים מעל שנה וחצי.

 

"חלמנו על חיסון עדר - זה לא יקרה"

"וזה משהו שאנחנו חייבים להפנים. כי מה שהיה בעבר, ומה שחווינו בעבר לא ידענו, היום אנחנו יודעים. ואנחנו יודעים שאם חלמנו על חיסון עדר, אבל עם מה שיש לנו עכשיו זה לא יקרה. לכן, אנחנו צריכים להפנים את זה כמה שיותר מהר ולחשוב איך אנחנו משנים את תפיסת העולם ואיך אנחנו מחליטים שאנחנו חיים לצד הקורונה" - על פי דבריה של פרופ' שושי, המציאות הנוכחית הוכיחה שהחיסונים לא יביאו לחיסון העדר. 

 

אין צידוק מוסרי ולא אפידמיולוגי לרדיפת הלא מחוסנים

פרופ' אלטוביה: "למה זה לא יקרה? כי המחוסנים נדבקים ונושאים את אותה כמות וירוסים כמו הלא מחוסנים. ואלה מדביקים את אלה באותה המידה, לפחות בשבוע הראשון. לכן, כל ההסתה הזאת, השנאה, השיסוי והאיומים באמצעות התו הירוק, או בלי התו הירוק. והאיומים כנגד הלא מחוסנים, זה לא רק לא אתי, גם אין לזה הצדקה מדעית".

 

הדבקה חוזרת בקרב מחלימים היא נדירה ביותר

פרופ' אלטוביה ציינה כי מי שמחלים אחרי מחלה, לא יידבק שוב. "הדבקה של מחלימים היא בעצם תהליך נדיר. זה כמעט ולא קורה. זאת אומרת, שאם אנחנו לוקחים את זה צעד קדימה, אם אנחנו אי פעם נגיע לחיסון עדר ולמצב של מיעוט הדבקה, זה רק בזכות אותם אנשים שיחלו ויחלימו".

 

פרופ' אלטוביה מבהירה: "אני רוצה להגיד, זו לא המלצה, זו אפדימיולוגיה. מי שמחלים, לא נדבק שנית. לכן, אם אי פעם נגיע לאיזשהו מצב של אפס או למיעוט הדבקה, זה יהיה רק בזכות האנשים האלה". עוד יניב ציין: "שהם חטפו את הקורונה והם לא מחוסנים".

אלטוביה השיבה: "נכון, שהם חטפו את הקורונה והם לא מחוסנים, והם בעצם מגנים עלינו מפני הדבקה, התפתחות של וריאנטים ווירוסים אחרים".

"סגר עושה בדיוק את ההפך", ציין אלדד יניב.

 

מדיניות "רק אם"

פרופ' שושי אלטוביה: "התפיסה הזאת שרווחת היום בקרב הציבור שמבוססת בעצם על 'רק אם'. רק אם נצליח לחסן את כל האוכלוסייה, רק אם נצליח לחסן את כל הילדים. רק אם נצליח לסגור את הגבולות, אז אנחנו בעצם נוכל להגיע למצב של אפס הדבקה ולהשאיר את הקורונה באבק מאחור. זה לא יקרה".

1% לא
99% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE