הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דרישה חדשה בקליפורניה: להציג הוכחת התחסנות באירועים המוניים
המדיניות החדשה תיכנס לתוקף בחודש הבא ותחול הן בחללים סגורים (באירועים של יותר מאלף איש) והן בחללים פתוחים (באצטדיונים עם יותר מ-40 אלף צופים). מי שאינו מחוסן, לרבות ילדים מתחת לגיל 12, יידרשו לעבור בדיקת קורונה 72 שעות לפני האירוע, בדומה לטיסות בינלאומיות

קליפורניה הכריזה אתמול (רביעי) על מדיניות חדשה במשחקי ספורט, הופעות ואירועים הומי אדם נוספים, במסגרתה כלל הנוכחים יידרשו להוכיח שקיבלו חיסון לקורונה, או לחילופין להציג בדיקת קורונה שלילית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

המדיניות החדשה תיכנס לתוקף ב-20 בספטמבר ותחול באירועים המתקיימים בחללים סגורים (במפגשים של 1,000 איש או יותר), כמו גם באצטדיונים וחללים פתוחים נוספים שבהם יש יותר מ-40 אלף איש.

כיום, באירועים שבהם משתתפים 5,000 איש או יותר, המארגנים נדרשים לוודא שכלל הנוכחים התחסנו או לחילופין עברו בדיקות קורונה. עם זאת, חשוב לציין שהמדיניות החדשה תהיה מעט שונה מהקיימת.

 

 

כך למשל, משתתפי האירוע כבר לא יחתמו על טופס שבו הם מצהירים שהתחסנו. במקום, הם יידרשו להוכיח זאת באמצעות הצגתה של תעודת ההתחסנות של המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), או צילום של התעודה.

בנוסף, כל מי שאינו מחוסן - לרבות ילדים מתחת לגיל 12 שאינם זכאים לעשות זאת - יידרשו לעבור בדיקת קורונה. בדומה לטיסות בינלאומיות, יש לבצע את הבדיקה עד 72 שעות לפני מועד האירוע.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

במחלקת בריאות הציבור של קליפורניה הסבירו שהמהלך נועד לעודד יותר אנשים להתחסן, תוך כדי להפחית את הסיכוי שהופעות ומשחקי ספורט יהפכו להיות מוקדי הדבקה המוניים.

כאמור, המדיניות תחול גם בחללים פתוחים שבהם יש יותר מ-10 אלף משתתפים, למשל באצטדיוני פוטבול ובייסבול.

לעומת זאת, המדיניות לא תחול במוזיאונים או מרכזי קניות, כמו גם בבתי כנסת ובתי תפילה נוספים.

"הווריאנט 'דלתא' של נגיף הקורונה מדבק יותר, ולכן הוא עלול להתפשט במהירות כאשר אנשים רבים נמצאים אחד ליד השני במשך תקופה ממושכת", הסביר ד"ר תומאס ארגון, קצין בריאות הציבור של המדינה המוזהבת, "חובת ההתחסנות או בדיקת קורונה שלילית בהכרח יסייעו להוריד את התחלואה ולצמצם את מספר המאושפזים ומתים מקורונה".

 

אצטדיוני לוס אנג'לס (צילום: Shutterstock / Getty Images)

 

לפי נתוני ה-CDC, עד כה 21,515,794 תושבים בקליפורניה, או 54.5% מהאוכלוסייה, מחוסנים 'באופן מלא' (שבועיים או יותר ממועד קבלת זריקת החיסון האחרונה). 26,570,424 תושבים, או 67.2% מהאוכלוסייה, קיבלה לפחות זריקת חיסון אחת.

בקרב תושבי קליפורניה בני 12 ומעלה, 63.8% מחוסנים באופן מלא ו-78.7% קיבלו לפחות זריקת חיסון אחת.

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE