הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
25 שנות מאסר לאישה שדרסה שני קטינים רק בגלל צבע עורם: "חשבה שהילד מדאע"ש"
בת ה-43 האיצה את רכבה כשזיהתה ילד בן 12 שנראה מהמזרח התיכון, ולאחר מכן לעבר בת 14 רק בגלל ש"היא מקסיקנית". היא הואשמה בניסיון רצח ופשע שנאה

בית המשפט באיווה גזר 25 שנות מאסר על ניקול פול פרנקלין בת ה-43, לאחר שהודתה כי ניסתה לדרוס שני ילדים ולהרוג אותם רק בגלל גזעם. היא הואשמה בפשע שנאה וניסיון רצח.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ניקול פול פרנקלין (צילום: איי.פי)

 

בחודש אפריל פרנקלין הודתה באשמה כי ב-9 בדצמבר 2019 היא נסעה בכוונה לכיוון שני ילדים שהלכו ברחוב ליד בית הספר שלהם, וניסתה להרוג אותם רק בגלל חזותם. הראשון שהיא ניסתה להרוג הוא ילד שחור בן 12, שהלך על המדרכה בסביבות השעה 15:45. היא האיצה לכיוונו, פגעה בו ופצעה את אחת מרגליו. לטענתה, היא חשבה שהילד ממוצא מזרח תיכוני וכי הוא חלק מדאע"ש.

כעשרים דקות לאחר מכן, פרנקלין דהרה עם רכבה לכיוון ילדה לטינית בת 14 שהלכה על המדרכה, וגרמה לה לפציעות שהשאירו אותה יומיים מאושפזת בבית החולים. בחקירתה, פרנקלין טענה שעשתה זאת כי "היא מקסיקנית".

פרנקלין נעצרה בתחנת דלק מקומית, שם, לדברי השוטרים, היא השליכה חפצים לעבר המוכר ולקוחות, וצעקה לעברם קללות גזעניות לאחר שניסתה לגנוב כמה דברים מהחנות.

בדיון בגזר הדין, בת ה-14 סיפרה שעדיין יש צלקות על גופה. "אני מצטערת שצבע העור שלי הפריע לך, אבל אני ואנשיי לעולם לא נעזוב", אמרה. אביה של הילדה, סזאר מירנדה, אמר לפרנקלין בדיון כי "האמונה שלי שהייתי חופשי במדינה הזו, נעלמה".

"אני לא שונא אותך כי אני לא רוצה להרגיש את מה שאת מרגישה כלפי הבת שלי", הוסיף האב. "אני מקווה שתשתני, כי בני אדם לא יכולים לחיות ככה".

אביו של הילד בן ה-12 אמר כי אירוע הדירה עוררה הרבה כעס אצל  בנו. "אני יודע שזה ישפיע על חייו, אז אני רק מנסה לעזור לו".

עוזרת התובע הכללי, קריסטן קלארק, מהאגף לזכויות האזרח, אמרה בהצהרה: "ניקול פול פרנקלין ניסתה להרוג שני ילדים בגלל איך שהם נראו ומאיפה שהיא האמינה שהם הגיעו. לאלימות גזעית ושנאה גזענית מסוג זה, אין מקום במדינה הזאת ומשרד המשפטים לא יסבול זאת".

"לילדים מגיע להסתובב ברחובות השכונה שלהם ללא חשש מאלימות בגלל איך שהם נראים ומאיפה שהם מגיעים, ומגיע להם לגדול בעולם שבו הם לא נחשבים כמטרה רק בגלל מי שהם. משרד המשפטים ימשיך להגן על זכויות האזרח של כל היחידים, ויעמיד לדין כל מי שמבצע פשעי שנאה במדינה הזו".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE